Появилият се през 2010 година BMW X1 премина през първата си модернизация. Обновлението засяга външният вид, интериора и разбира се - технологиите, двигателите и трансмисиите.
Екстериорният дизайн не е претърпял сериозни промени като е изпълнен в стила на новите BMW Серия 1 и BMW Серия 3. Разлики спрямо настоящият модел се откриват в броните, страничните огледала, праговете и фаровете, които разполагат с нови отличителни LED светлини. Добавени са също така нови атрактивни предложения за външни цветове и богат избор от алуминиеви джанти. Моделът може да се оборудва с ексклузивните опции BMW X Line, BMW Sport Line или M Sport пакет.
Оптимизирано е и усещането за премиум в интериора благодарение на оформената по нов начин средна конзола с по-силна ориентация към водача, по-изискани повърхности и уреди за управление, както и нови, висококачествени интериорни лайстни.
Гамата от задвижващи агрегати на новото BMW X1, включва три бензинови и пет дизелови двигатели с технология BMW TwinPower Turbo и покрива спектър на мощността между 116 к.с. и 245 к.с.
В зависимост от модела задвижването е или типичното за марката задно или с интелигентното двойно задвижване BMW xDrive. За три от двигателите на новото BMW X1 се предлагат и двата варианта. При трансмисиите присъства осемстепенната автоматична скоростна кутия. Налични са също така функциите и технологиите от програмата BMW EfficientDynamics като Auto Start Stop, регенерация на спирачната енергия, режим ECO PRO и други.
Новото BMW X1 предлага и богат избор от опционални асистиращи системи и мобилни услуги на BMW ConnectedDrive: асистент за дългите светлини, адаптивни светлини за завой, камера за обратно виждане, автопилот със спирачна функция, достъп до интернет, разширена интеграция на смартфони и музикални плеъри, Real Time Traffic Information и BMW Apps за Webradio, както и достъп до Facebook и Twitter.
Моделът ще стъпи на пазара през есента, от когато ще се предлага и в САЩ.
Бензинови модели на новото BMW X1
BMW X1 xDrive28i:
Редови четирицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo, състояща се от Twin Scroll турбокомпресор, директно впръскване High Precision Injection, променливо управление на клапаните VALVETRONIC и двоен VANOS.
Работен обем: 1 997 куб. см,
Мощност: 180 кВт/245 к.с. при 5 000 – 6 500 об/мин,
Макс. въртящ момент: 350 Нм при 1 250 – 4 800 об/мин,
Ускорение [0 – 100 км/ч]: 6,1 сек. (автом. трансмисия: 6,5 сек.),
Максимална скорост: 240 км/ч,
Среден разход на гориво*: 7,7 – 7,8 л (7,2 – 7,3 литра)/100 км,
СО2 емисии*: 179 – 182 г/км (168 – 171 г/км), норма за вредни емисии: EU5.
BMW X1 xDrive20i:
Редови четирицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo, състояща се от Twin Scroll турбокомпресор, директно впръскване High Precision Injection, променливо управление на клапаните VALVETRONIC и двоен VANOS
Работен обем: 1 997 куб. см,
Мощност: 135 кВт/184 к.с. при 5 000 – 6 250 об/мин,
Макс. въртящ момент: 270 Нм при 1 250 – 4 500 об/мин,
Ускорение [0 – 100 км/ч]: 7,8 сек. (автом. трансмисия: 7,9 сек),
Максимална скорост: 215 км/ч
Среден разход на гориво*: 7,5 – 7,7 л (7,1 – 7,3 литра)/100 км,
СО2 емисии*: 176 – 179 г/км (167 – 170 г/км), норма за вредни емисии: EU5.
BMW X1 sDrive20i:
Редови четирицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo, състояща се от Twin Scroll турбокомпресор, директно впръскване High Precision Injection,
променливо управление на клапаните VALVETRONIC и двоен VANOS,
Работен обем: 1 997 куб. см,
Мощност: 135 кВт/184 к.с. при 5 000 – 6 250 об/мин,
Макс. въртящ момент: 270 Нм при 1 250 – 4 500 об/мин,
Ускорение [0 – 100 км/ч]: 7,4 сек. (автом. трансмисия: 7,7 сек.),
Максимална скорост: 220 км/ч
Среден разход на гориво*: 6,9 – 7,1 л (6,7 – 6,8 литра)/100 км,
СО2 емисии*: 162 – 165 г/км (157 – 160 г/км), норма за вредни емисии: EU5.
BMW X1 sDrive18i:
Редови четирицилиндров бензинов двигател с променливо управление на клапаните VALVETRONIC и двоен VANOS,
Работен обем: 1 995 куб. см,
Мощност: 110 кВт/150 к.с. при 6 400 об/мин,
Макс. въртящ момент: 200 Нм при 3 600 об/мин,
Ускорение [0 – 100 км/ч]: 9,7 сек. (автом. трансмисия: 10,4 сек.),
Максимална скорост: 202 км/ч (200 км/ч),
Среден разход на гориво: 7,7 л (7,9 литра)/100 км.,
СО2 емисии: 180 г/км (185 г/км), норма за вредни емисии: EU5.
Дизелови модели на новото BMW X1
BMW X1 xDrive25d:
Редови четирицилиндров дизелов двигател с технология BMW TwinPower Turbo, състояща се от каскадно свръхпълнене с два турбокомпресора и директно впръскване Common Rail с пиезо-инжектори (макс. налягане на впръскването: 2 000 бара),
Мощност: 160 кВт/218 к.с. при 4 000 об/мин,
Макс. въртящ момент: 450 Нм при 1 500 – 2 500 об/мин,
Ускорение [0 – 100 км/ч]: 6,8 сек.,
Максимална скорост: 230 км/ч (автом. трансмисия: 228 км/ч),
Среден разход на гориво: 5,9 л (5,5 л)/100 км,
СО2 емисии: 154 г/км (145 г/км), норма за вредни емисии: EU5.
BMW X1 xDrive20d:
Редови четирицилиндров дизелов двигател с технологичен пакет BMW TwinPower Turbo, състоящ се от турбокомпресор в променлива геометрия, директно впръскване Common Rail с инжектори с магнитни клапани (макс. налягане на впръскването: 1 800 бара),
Мощност: 135 кВт/184 к.с. при 4 000 об/мин,
Макс. въртящ момент: 380 Нм при 1 750 – 2 750 об/мин,
Ускорение [0 – 100 км/ч]: 8,1 сек,
Максимална скорост: 215 км/ч (автом. трансмисия: 213 км/ч),
Среден разход на гориво: 5,5 л (5,4 л)/100 км,
СО2 емисии: 145 г/км (143 г/км), норма за вредни емисии: EU5.
BMW X1 sDrive20d:
Редови четирицилиндров дизелов двигател с технологичен пакет BMW TwinPower Turbo, състоящ се от турбокомпресор в променлива геометрия, директно впръскване Common Rail с инжектори с магнитни клапани (макс. налягане на впръскването: 1 800 бара),
Работен обем: 1 995 куб. см,
Мощност: 135 кВт/184 к.с. при 4 000 об/мин,
Макс. въртящ момент: 380 Нм при 1 750 – 2 750 об/мин,
Ускорение [0 – 100 км/ч]: 7,8 секунди (автом. трансмисия: 7,9 секунди),
Максимална скорост: 220 км/ч (218 км/ч),
Среден разход на гориво: 4,9 литра (5,0 литра)/100 километра,
СО2 емисии: 129 г/км (132 г/км), норма за вредни емисии: EU5.
BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition:
Редови четирицилиндров дизелов двигател с технологичен пакет BMW TwinPower Turbo, състоящ се от турбокомпресор в променлива геометрия, директно впръскване Common Rail с инжектори с магнитни клапани (макс. налягане на впръскването: 1 800 бара),
Работен обем: 1 995 куб. см,
Мощност: 120 кВт/163 к.с. при 4 000 об/мин,
Макс. въртящ момент: 380 Нм при 1 750 – 2 750 об/мин,
Ускорение [0 – 100 км/ч]: 8,3 сек,
Максимална скорост: 215 км/ч,
Среден разход на гориво: 4,5 л/100 км,
СО2 емисии: 119 г/км, норма за вредни емисии: EU5.
BMW X1 xDrive18d:
Редови четирицилиндров дизелов двигател с технологичен пакет BMW TwinPower Turbo, състоящ се от турбокомпресор в променлива геометрия, директно впръскване Common Rail с инжектори с магнитни клапани (макс. налягане на впръскването: 1 600 бара),
Работен обем: 1 995 куб. см,
Мощност: 105 кВт/143 к.с. при 4 000 об/мин,
Макс. въртящ момент: 320 Нм при 1 750 – 2 750 об/мин,
Ускорение [0 – 100 км/ч]: 9,9 сек. (автом. трансмисия: 10,1 секунди), максимална скорост: 195 км/ч,
Среден разход на гориво: 5,5 л (5,4 л)/100 км,
СО2 емисии: 144 г/км (143 г/км), норма за вредни емисии: EU5.
BMW X1 sDrive18d:
Редови четирицилиндров дизелов двигател с технологичен пакет BMW TwinPower Turbo, състоящ се от турбокомпресор в променлива геометрия, директно впръскване Common Rail с инжектори с магнитни клапани (макс. налягане на впръскването: 1 600 бара),
Работен обем: 1 995 куб. см,
Мощност: 105 кВт/143 к.с. при 4 000 об/мин,
Макс. въртящ момент: 320 Нм при 1 750 – 2 750 об/мин,
Ускорение [0 – 100 км/ч]: 9,6 сек (автом. трансмисия: 9,9 сек),
Максимална скорост: 202 км/ч,
Среден разход на гориво: 4,9 л (5,0 л)/100 км,
СО2 емисии: 128 г/км (132 г/км), норма за вредни емисии: EU5.
BMW X1 sDrive16d:
Редови четирицилиндров дизелов двигател с технологичен пакет BMW TwinPower Turbo, състоящ се от турбокомпресор в променлива геометрия, директно впръскване Common Rail с инжектори с магнитни клапани (макс. налягане на впръскването: 1 600 бара),
Работен обем: 1 995 куб. см,
Мощност: 85 кВт/116 к.с. при 4 000 об/мин,
Макс. въртящ момент: 260 Нм при 1 750 – 3 000 об/мин,
Ускорение [0 – 100 км/ч]: 11,5 сек,
Максимална скорост: 190 км/ч,
Среден разход на гориво: 4,9 л /100 км,
СО2 емисии: 128 г/км, норма за вредни емисии: EU5.
* данни според тестовия цикъл на ЕС, в зависимост от избрания размер гуми.