Големите автомобилните компании предлагат алтернатива за зимата
Аudi
В Audi не се вълнуват много-много от шейни, но за да не остават по-назад, са направили прост дървен модел, който струва 49.90 евро. Далеч по-впечатляващо изглеждат ските, които инженерите от Инголщад са създали заедно с компанията Head. Те са от специален материал, който може да понесе огромни натоварвания, без да се счупи. За направата им са използвани алуминий, титан и карбон, и затова тежат около 960 гр всяка. Това е с 200 гр по-малко от нормален модел. Ските обаче все още са концептуален модел и не се продават, затови е не се знае колко ще струват.
Техническият университет в Мюнхен стартира проект под името „Visio.M”, чиято цел е създаването на „идеалния градски електромобил”. 
Партньори в програмата са няколко от най-големите германски компании, сред които са BMW (управляващи проекта), Daimler, Siemens и Continental. Финансите идват от Федералното министерство на образованието и научните изследвания на Германия, което е вложило 10.8 млн. евро в разработката.
Основната цел на програмата е създаването на достъпен за клиентите електромобил, чиято маса не бива да надвишава 400 кг. (в това тегло не влизат батериите). Подобна машина трябва да се движи с помощта на малък електромотор, чиято мощност е 20 к.с.
„По-голямата маса се нуждае от по-мощни акумулатори, а това ще увеличи цената на автомобила – коментира ръководителят на отдела за автомобилни технологии в Мюнхенския университет Маркус Линкамп. – Излишното тегло се отразява и на динамичните характеристики. А ние се стремим към превозно средство, което хем е достъпно като цена, хем се управлява лесно и приятно”.
На изложението във Франкфурт през есента на 2011 г. Техническият университет в Мюнхен показа своя първи електромобил. Прототипът TUM (на снимките) бе снабден с електромотор с мощност 22 к.с. и батерии с мощност 10 кВт, в които влизат литиево-йонни и въздушно-цинкови елементи.
От 0 до 100 км/ч показаният прототип ускорява за 8.6 секунди. Максималната му скорост е 120 км/ч, а максималният преход с едно зареждане на батериите – 100 км.


0