BMW 6-Series Gran Coupe / Женева 2012
Снимка: Automedia.bg
Печалбата на германския автопроизводител BMW за първото тримесечие надхвърли и най-оптимистичните очаквания на анализаторите, подпомогната от силното търсене в Азия и ръста на продажбите на най-скъпия седан на компанията, съобщава Ройтерс.
Печалбата преди лихви и данъчно облагане (EBIT) е нараснала с близо 19% до 2,13 млрд. евро при предварителни прогнози за средно 1,77 млрд. евро.
В най-голяма степен заслугата е на нарасналите продажби на автомобили с висок марж на печалбата, като SUV возилата и лимузините 7-Series.
Основната част от ръста в продажбите се дължи на пазарите в Япония и Китай. Докато масовите производители страдат от вялото търсене в изтерзаната от дълговата криза Европа, BMW, както и конкуренцията във високия ценови клас, печели от факта, че висококачествените седани и джипове се търсят на много места.
Особено на двата най-големи пазари на автомобили - Китай и САЩ, колите се продават като топъл хляб. Мюнхенският производител е продал общо 425 528 коли през първото тримесечие, а трите марки - BMW, Mini и Rolls-Royce са постигнали рекордни равнища.
„Регистрираме най-добрите резултати за първо тримесечие в нашата история – за продажби, приходи и печалба“, посочва в съобщение главният изпълнителен директор на компанията Норберт Райтхофер.
От BMW за пореден път подчертаха очакването си за нови рекорди в продажбите и печалбата преди данъци за 2012 г. През миналата година печалбата преди данъци скочи с 52% до 7,38 млрд. евро при 1,67 млн. продадени автомобила.
BMW вече цели да доведе продажбите на автомобили до 2 млн. годишно през 2016 г., или 4 години по-рано от първоначално планирания срок.
Още новини за автомобилната индустрия четете в Investor.bg


0