IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Достъпен чар от KIA

Новата KIA Rio търси внимание със своя дизайн, практичност и достъпна цена.

Достъпен чар от KIA

Достъпен чар от KIA
Анализатори прогнозират, че интересът към автомобили в B-сегмента ще се повиши до 9.2 милиона единици през 2012 г. и до 14 милиона броя от 2014 г., което кара производителите да отделят все по-сериозно внимание на своите предложения.

Тесните, маломощни, безлични и в много случаи - не така икономични представители от B-сегмента, са вече минало. Сега тези возилата са удобни, икономични, изгодни, по-практични и все по-добре изглеждащи.

Един от ярките представители, който ще се бори за внимание в този силно конкурентен сегмент, е новото поколение KIA Rio. То се появи пред бял свят през миналата година, а от скоро се предлага и у нас.

Това е второто поколение на компактния модел, като приликите му с първото се изчерпват с името, което носи. Новото Rio е революционно, а не еволюционно, продължение на своя предшественик. Това е един напълно нов автомобил, конструиран на нова, по-голяма платформа, оборудван с нови по-икономични двигатели и решен с нов, открояващ се дизайн.
Достъпен чар от KIA
Новият Rio е по-дълъг, по-широк и по-нисък от своя предшественик, с увеличено междуосие от 70 мм. Размерите му са: дължина 4045 мм, широчина 1720 мм, височина 1455 мм и междуосие 2570 мм. Багажникът пък е нараснал до 224 литра.

Това означава, че моделът е още по-практичен, а в салона му могат да се настанят спокойно четирима възрастни. За да ни убедят в това, представителите на марката в България, организираха тест на Rio, като разпределиха по четирима журналисти във всеки автомобил.

Просторът в салона определено ни изненада, имайки предвид размерите на колата и сегментът, в който е позиционирана. За всеки от пътуващите на борда на Rio е предвидено достатъчно място, така че по време на пътуването да не му бъде тясно или неудобно.
Достъпен чар от KIA
На разположение за тест бяха няколко автомобила, всички първо ниво на оборудване - т.е. най-ниското, базово. И това беше планиран ход на представителите на марката, тъй като и най-базовото ниво на новото Rio предлага не малко екстри.

Серийно моделът е оборудван с климатик, предни електрически стъкла и електрически странични огледала за обратно виждане, радио CD / MP3 / USB плеър, телескопичен, многофункционален волан, борд компютър с LCD дисплей и много други.

Помислено е и за сигурността - ESP (Electronic Stability Program), VSM (Vehicle Stability Management), ESS (Emergency Stop Signal) и асистентът при потегляне по наклон HAC, също са серийно оборудване за базовата версия, както и 4-те въздушни възглавници за предните седалки и страничните тип "завеси" за предните и задните врати (Моделът има максималните 5 звезди от краш-тестовете на Euro NCAP).
Достъпен чар от KIA
Базовият Rio се задвижва от новия 1.2-литров бензинов Kappa двигател с четири цилиндъра, куплиран с 5-степенна механична трансмисия. Той генерира 85 к.с. и 121 Нм.

Този двигател определено няма да ви накара да се чувствате бог на пътя, но и няма да ви остави безразлични. Въпреки, че в колата бяхме 4 човека, двигателчето се представи добре. Имаме предвид, че покри очакванията ни и дори ги надмина.

Обикновено толкова малък мотор става доста жаден за гориво, когато автомобилът е натоварен и се използва при извънградско каране. В случая обаче борд компютърът регистрира потребление от 5.2 л/100 км по междуградските пътища и 5.6 л /100 км при движение по магистрала със скорост 130 км/час, което си е доста добро представяне.

По книжка производителите дават потребление от 6.4 л/100 км в града и 4.4 л/100 км извън него, което е близо до регистрираният по време на теста разход, имайки предвид, че колите бяха чисто нови, с минимален пробег на километража. Този разход може да бъде и по-нисък, ако колата се оборудва с опционалната "старт/стоп" система, която "гаси" двигателя, когато автомобилът е в покой.
Достъпен чар от KIA
Ако тези 85 к.с. и 121 Нм ви се струват малко, Rio може да бъде оборудван и с повече. Предлага се бензинов 1.6-литров двигател с мощност 109 к.с., както и два дизелови - 1.1-литров със 75 к.с. (3.2 л/100 км среден разход) и 1.4-литров (90 к.с.), като и трите се куплират стандартно с 6-степенна ръчна трансмисия.

Сред допълните екстри на модела присъстват LED задни и предни светлини, подгряване на седалките, климатроник с йонизатор, парктроник, "старт/стоп" бутон за безконтактно стартиране на двигателя и много други.

Цените на KIA Rio в България стартират от 18 664 лв с ДДС (версията на снимките, която изпитахме).
Достъпен чар от KIA
Оценките на KIA Rio по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 9
(Компактна, но удобна кола, предлагаща нисък разход на гориво)

Надеждност - 10 (Корейците дават гаранция от 7 години)

Оборудване - 10
(Стандартното оборудване предлага всичко необходимо)

Пространство - 8 (Просторен салон за размерите на колата)

Цена/Качество - 10
(Автомобилът изглежда добре направен, а цената е сравнително ниска)

Качество на материалите - 8 (Добра изработка. Пластмасите в купето са твърди на допир, но изглеждат добре)

Разход на гориво - 9 (Добър разход на гориво - около 5 л/100 км при извънградски цикъл)

Удоволствие от шофирането - 7
(Автомобилът стои уверено на пътя, а шасито е добре балансирано. Двигателчето също се справя добре, но все пак разполага със само 85 к.с.)

Тагове: kia rio
0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    "Все пак шеф-дизайнера дойде от Ауди." Личи си, загрози им дизайна, сега не се различават от европейските ***!
  • #18
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    xxaxaxa oste na purtvata snimka fugata mejdu bronqta i kapaka e drob - za kakuv char stava duma?
  • #17
    7 rate up comment 10 rate down comment
    АС ( преди 12 години )
    Корейците могат да си увеличават продажбите при служебните автомобили, където ниската цена е решаваща. Не познавам човек, който си е купил корейски автомобил за семеен, вместо немски или японски такъв.
  • #16
    7 rate up comment 6 rate down comment
    до Анонимен ( преди 12 години )
    Бакшишите си търкалят старите Елантри, но нещо взеха да ги заменят с VW Caddy...Защо ли...
  • #15
    3 rate up comment 5 rate down comment
    експерт ( преди 12 години )
    Няма данни за багажника, но със сигурност не може да се сравнява с на новия Хюндай нещо си!
  • #14
    5 rate up comment 5 rate down comment
    :) ( преди 12 години )
    Много ме кефи подлакътника! Аутомедия, трябваше отделна оценка само за него да напишете, няма подобен в тоя клас!
  • #13
    7 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не се сещам за нещо по-кофти в сегмента.
  • #12
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Производственият разход не се мери с четири човека, а и хората са написали, че колите не са били разработени
  • #11
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Фен съм на Хюндай/Киа, но Аутомедия наистина малко злоупотребяват.В смисъл - ОК - нека си кажат резултатите от теста, но айде нема нужда от лафове като 5.2 е близо до 4.4 :( Това са си почти 20%. А и 5.6 с четирима при 130 ?!? Да не е било от Вакарел към София с попътен вятър ::P
  • #10
    6 rate up comment 15 rate down comment
    Filiberto ( преди 12 години )
    Urodlivo grozna e otpred a otzad prili4a na nqkakav Seat.