Китайският производител на луксозни лимузини Hongqi (известен още и като Red Flag или Червено знаме), дълги години произвеждаше автомобили за местния политически елит. До 1981 г. в кола, негово производство, се возеше и вождът Мао Дзедун, но след това производството на тези автомобили бе спряно.
От началото на века Hongqi, която е част от концерна FAW (First Automobile Works), безуспешно се опитва да се възроди, използвайки платформи на японската Toyota Crown. Сега обаче това е на път да стане. На изложението в Пекин компанията показа цели 2 лимузини - флагманският седан L7 и вече готовият за серионо производство прототип H7.
За първата – L7, която според наблюдателите ще се превърне в автомобил за най-главните хора в Китай, не се знае почти нищо. Очакванията се, че лимузината ще бъде снабдена с 12-цилиндров двигател от прототипа HQD, който видяхме още през 2005 г. За отбелязване е, че модификация на този прототип има в гаража на президента на Китай Ху Дзинтао.
Колкото до седана Hongqi H7 (на втората снимка) – според създателите му той се позиционира като отговор на „голямата немска тройка”. Главната му цел ще бъде да конкурира на местния пазар удължените версии на BMW 5-series и Audi A6. Машината отново е на платформата на Toyota Crown и ще се предлага с 2.0 литров турбомотор, два варианта V6, както и с хибриден агрегат.
Освен двете машини концернът FAW разкри и плановете си за марката Hongqi за следващите 5 години. Инвестициите в нея ще бъдат на стойност $1.67 млрд., които ще доведат до пускане на много нови модели. Първите два от тях ще бъдат два луксозни всъдеходи.