В Пекин компанията Ferrari официално представи новата си хибридна система, която ще бъде използвана за приемника на модела Enzo. Тя представлявава модернизирана версия на системата, използвана за концептуалния модел Ferrari HY-KERS, който е първият експеримент на италианците с хибридни технологии.
Освен 12-цилиндровия бензинов мотор и преселективната трансмисия в новата хибридна система ще бъдат включени два електромотора. Единият е свързан със 7-степеннаната скоростна кутия с два съединителя и задвижва задните колела, а другият, работещ като генератор, създава енергия за захранване на електронните системи на борда на автомобила, а също така и зарежда комплекта акумулатори, които са разположени в среданата част на автомобила. Този двигател може на моменти да увеличава мощността на хибрида, както и да позволява на автомобила да изминава малки разстояния само на електричество.
Приемникът на Enzo ще получи и нова система на управление, която се разработва от екипа на Ferrari във Формула 1. Програмата не само ще контролира работата на бензиновия и еликрическите мотори, но и ще разпределя и в случай на нужда, ще ограничава енергията, отиваща към електронните системи на борда. Акумулаторите ще могат да се зареждат с помощта на система за рекуперация на енергията при спиране.
Според представители на Ferrari техният автомобил с хибриден агрегат ще бъде само с 10 % по-мощен от машина, задвижвана с V12 мотор. Разликата в изхвърлените вредни CO2 емисии при хибрида обаче ще бъде с 40 %. Очаква се хибридната система на наследника на Enzo да има обща мощност от 920 к.с. Автомобилът вече се тества и ще се появи на пазара догодина в серия от 400 екземпляра.


0