През 1962 г. на изложението в Ню Йорк дебютира един необичаен спортен автомобил, който се превърна легенда. Различното при него е, че е с британска конструкция и американски V8 двигател. Негов конструктор е легендарния Карол Шелби.
Историята на Shelby Cobra се отличава от останалите с огромното количество така и несъстояли се сделки. Компанията AC Cars, която произвежда каросерията и шасито на автомобила, първоначално изобщо не е в списъка на кандидатите. До последно Шелби води преговори с други производители, като е съвсем близко до договор с Austin-Healey, откъдето обаче му отказват и той е принуден да се обърне към AC Cars.
По подобен начин се развиват и нещата с Ford, чийто двигатели се използват и до ден-днешен. Шелби преговаря с General Motors, откъдето в крайна сметка се отказват да му продадат своя V8 мотор. Причината е много проста – в GM се страхуват, че подобен ход ще позволи на Cobra да открадне част от евентуалните купувачи на Chevrolet Corvette. В крайна сметка компанията Shelby се оказва принудена да събере на едно място шасито на AC Cars и двигател на Ford.
Всъщност моторите, които най-ярко се свързват с Cobra са два – 4.7 литров и 7.0 литров, и двата V8. Нищо, че първите 75 автомобили, носещи името Mark І, са снабдени с 4.2 литров агрегат. Постепенно автомобилът получава 4.7 литров, V8 двигател и се превръща в Mark ІІ.
Моделът, окончателно превърнал Cobra в безкомпромисен спортен автомобил, е Mark ІІІ, който вече притежава 7.0 литров мотор. При появата си той предизвиква фурор благодарение на качествата си, а The New York Times написва, че този автомобил може да ускори от 0 до 160 км/ч (около 100 мили) и след това да спре напълно за 14 секунди. По същото време – 1965 г., повечето от произвежданите коли не могат да стигнат до тази скорост за същото време.
Въпреки култовия си статут, от тези машини са произведени не чак толкова много. През периода 1965-67 г. са пуснати 343 Cobra Mark III и още 655 от моделите Mark I и Mark II. В същото време копията и репликите на тези машини са десетки хиляди. Някои от тях по нищо не отстъпват на оригинала, но има и провали.
Любопитното е, че и днес Shelby може да ви продаде кола с корпус от въглеродни нишки или алуминий, която е напълно оригинална и си има редовен сериен номер. Цените започват от $ 60 000. Което е минимална част от сумата, която ще ви се наложи да платите, ако иската кола, произведена преди половин век.