Германският концерн Daimler ще съкрати времето, нужно за производство на един автомобил Mercedes. Вместо за 43 часа, колкото бе нужно през 2008 г., най-късно до 2015 това ще трябва става за 30 часа.
Снимка: Mercedes-Benz
Намеренията на немците оповести производственият директор на Daimler Волфгант Бернхард, според когото през последните 5 години концернът е повишил производителността си с 2 %. Пред Automotive News Бернхард разясни и как ще стане съкращаването на времето.
Основната идея е използването само на 2 платформи за моделите на Mercedes - една за компактните автомобили като А и B-class, и една за останалите. Предвижда се на двете платформи през 2015 г. да се сглобяват над 30 модела на компанията.
Платформата Mercedes Front Wheel Architecture (MFA) ще бъде за компактни машини, които ще се произвеждат в заводите в Раштад (Гер), Кечкемет (Унг) и Пекин (Кит). Втората платформа - Mercedes Rear Wheel Architecture (MRA), ще бъде използвана за останалите, като те ще бъдат сглобявани в предприятията в Бремен и Зинделфинген (Гер), Ванс (САЩ) и Ийст Лондон (Южная Африка).
Към момента Mercedes разполага с 4 основни платформи - за машини с предно предаване, за такива със задно, за 4Х4 и за спортни коли. Има и пета, която се използва от 33 години за G-class, която се произвежда в сътрудничество с компанията Magna Steyr в Грац (Ав). През 1995 г. компанията е имала общо 15 различни платформи.
Според Бернхард през 2020 г. повече от половина мощности на Mercedes ще бъдат разположени извън пределите на Европа. Това ще засегне производството на двигатели, които сега се правят почти изцяло в Германия. След 6 години 40 % от моторите ще бъде изместено в други държави.


0