Opel Ampera победи в 13-то Международно рали Монте Карло за електрически и задвижвани от алтернативна енергия автомобили, в което возилото участва за първи път.

Френският екип Бернар Дарниш и Жозеф Ламбер финишира първи, а в челната десетка се класираха общо четири автомобила Opel Ampera, съответно на първо, трето, седмо и осмо място.
В състезанието взеха участие 130 състезатели с модели на 30 производители, сред които и седем автомобила Ampera, включително един частен отбор Ampera. Сред другите участници бяха един Renault Fluence Z.E., един спортен Tesla Roadster, Mitsubishi I-MiEV и Peugeot Ion.

"Успехът на Ampera в това динамично състезание при много предизвикателни условия доказа нейния впечатляващ баланс между издръжливост и икономичност,” заяви Директора на Opel отговорен за програмата E-mobility, Ено Фухс.
“Високата технология на Ampera прояви своята надеждност и ни осигури огромния успех”, допълни френският втори пилот Жозеф Ламбер, който отпразнува победата с първия пилот Бернар Дарниш. Дарниш вече е печелил рали Монте Карло през 1979 и повече от 10 пъти е печелил специалния етап на прочутия Col de Turini.

“Rallye Monte-Carlo Des Énergies Nouvelles” (Рали Монте-Карло на новите енергийни източници) се провежда за 13-ти път и се е наложило като най-отдавнашното спортно събитие за автомобили задвижвани с алтернативна енергия. Автомобилният клуб Монте Карло организира това състезание от 1995 година.
Ралито стартира в трите града Анеси-льо-Виьо, Клермон Феран и Лугано и включва 550 километра през Динь-ле-Бен, столицата на френската област Алп дьо От Прованс, до Монако. Трасето включва 272 километра през Монако и оригиналното трасе на рали Монте Карло през френските крайморски Алпи.
За да бъдат допуснати за участие в това състезание, автомобилите трябва да отделят максимум 115 г/км емисии на CO2. Главната цел на ралито е да бъде изминато определено разстояние, да бъде поддържана постоянна скорост и да бъде изразходвано колкото се може по-малко количество енергия.
Източник и снимки: Opel



0