IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Спорт, лукс и стил, които могат да ви пристрастят

Тест драйв на Infiniti FX30dS

Спорт, лукс и стил, които могат да ви пристрастят


Infiniti FX30dS - първият дизелов модел на японския производител на премиум автомобили, е предназначен специално за нас европейците, заради всеизвестната ни любов към дизела. Тук на Стария континент сме си фенове на дизеловите коли, особено на онези от последните години. Обичаме модерните "мъркащи" дизелови двигатели, въпреки звука, който издават на празен ход, вероятно защото плащаме скъпо гориво, а и защото ни харесва как "дърпат" още в ниски обороти.

Двигателят, който се поставя на Infiniti FX30dS е от онези, при които ускорението, усещането и разходите за гориво са в идеални съотношения. Точно така, става дума за лигата на 3.0-литровите V6 агрегати. Казано с други думи, Infiniti FX се позиционира в сегментa на немските премиум SUV автомобили, където конкурентите си съперничат с минимални разлики.

FX обаче не е типичен конкурент на лидерите в този клас. Японския хищник е по-скоро купе с четири врати, качено на по-проходимо шаси или казано с други думи - нещо като BMW X6, но не съвсем. Всъщност Infiniti FX няма пряк конкурент, особено когато става дума за дизайн. Формите на колата не са повлияни по никакъв начин от лидерите в класа, което е безспорно рискован, но и много находчив ход.

Колкото и да се вглеждате в Infiniti FX няма да откриете нещо, което сте виждали преди. Автомобилът е уникален и определено не е за всеки, което го прави още по-желан. Той е по-скоро разгневен звяр, проектиран във формите на автомобил. Брутален хищник, агресивен, арогантен, изящен, а защо не и елегантен или ако щете кичозен, но безспорно много красив.

Няма как да подминете този звяр на улицата с пренебрежение. Няма как да не го коментирате, без значение дали възхваляващо или не. И няма как да е иначе, тъй като в този клас, където се подвизава Infiniti FX няма място за посредственост, а дори най-малките детайли са от огромно значение. Така де, ако сте готов да отделите над 100 000 лева за автомобил, то най-вероятно няма искате нищо посредствено.

А посредственост няма да намерите в нито един детайл на най-популярния модел на луксозната марка от Япония. Убедихме се в това лично (за пореден път) при тестът ни на модела. Този път изпробвахме дизеловата версия, която е и най-търсена от купувачите в Европа.

Карахме я на магистрала и на планински, но добре асфалтирани пътища. Японският SUV не е направен за офроуд, също като останалите представители в този сегмент. Задвижването му към четирите колела ще ви вдъхне спокойствие и увереност по заснежените улици или мокри черни пътища, но не си и помисляйте да го изпитвате на тежък офроуд.

Асфалтът е запазената територия на Infiniti FX, мястото където автомобилът ще ви накара да се чувствате като цар на пътя. Благодарение на своя дизайн, динамика, звук, стабилност и лукс.

Динамиката, която демонстрира Infiniti FX30dS е добра, дори много добра, въпреки че не се откроява с нещо невиждано. Ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,3 секунди и 212 км/час максимална скорост, подсигурени от пиезоинжекционен двигател V6 с 238 к.с. и 550 Нм, който е куплиран със 7-степенна автоматична трансмисия. И всичко това при впечатляващо средно потребление от 9,0 литра на 100 километра пробег.

Впечатляващ е и звукът на 3.0-литровия дизелов двигател. След като карахме бензиновия FX37, не сме си помисляли, че дизеловата версия може да ни изненада именно със звук. Точно това обаче се случи. Инженерите на марката са проектирали изпускателната система така, че тя да звучи като бензинов автомобил. Лесно ще объркате FX30dS с високооборотна бензинова кола, особено ако седите в купето му. Независимо от оборотите, при които двигателят работи (освен на празен ход), "музиката", която струи от ауспусите ще ви накара да настръхнете.

Същото ще ви се случи и на добре асфалтираните планински шосета, особено при активиран спортен режим. Той втвърдява шасито, воланът и педалът на газта, а колата позволява леки, контролирани поднасяния по завоите. Този режим засилва още повече чувството, че управлявате спортно купе.

Да, FX30dS може да бъде и практичен, комфортен превозвач, но истинската му същност е на расов атлет. Усещането за простор в салона, присъщо на еднообемните автомобили, липсва при японското возило. Вместо него, на борда на FX надделяват уюта и тръпката от управление на спортен автомобил. Предните А-колонки са изместени назад, като при спортните купета и откриват отлична видимост към пътя. От предните места ясно се виждат издутите калници на предната част, които още повече объркват шофьора - спортен или семеен автомобил управлява.

Въпреки отличната спортна тръпка, която съпътства всяко пътуване с FX30dS, комфортът, който предлага возилото е на ниво, при това на много високо. Сред екстрите на борда, присъстват аудиосистема Bose, паркинг асистент, включващ "птичи поглед", отопляеми седалки с вентилация и безброй други стандартни или допълнителни опции. Сериозно внимание е отделено и на материалите. Толкова сериозно, че ни отне доста време, докато намерим твърда пластмаса в салона. Такава няма да намерите дори по корите около педалите. Всички тапицерии, декорации и елементи са грижливо подбрани и с много високо качество.


Infiniti FX30dS може и да отстъпва по динамични показатели на немските си съперници, оборудвани с най-новите дизелови двигатели, разработени от инженерите в Мюнхен, Инголщад и Щутгарт. Той обаче безспорно е глътка свеж въздух, която не само заслужава, но и привлича внимание.

При ревюто ни на бензиновия FX37 GT го определихме като "Риба чук в аквариум с гупи". Със същото впечатление оставаме и от дизеловата версия. Тя е забъркана от същите съставки - малка доза шок, съвсем лек нюанс на кич и огромна доза снобарски лукс, които в своята съвкупност могат да ви пристрастят...


Оценките на Infiniti FX30dS по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 8 (Голям, но лесен за паркиране автомобил, благодарение на паркинг асистентът с "Around View Monitor")

Надеждност - 10 (Нямаме причина да дадем по-малко)

Оборудване - 10
(Много богато стандартно оборудване)

Пространство - 8 (Просторен не е най-точното определение за FX)

Цена/Качество - 9
(Качеството е едно от най-високите възможни, но и цената не е за подценяване - около 115 000 лв. с ДДС)

Качество на материалите - 10 (Един от най-добрите интериори, които сме виждали някога)

Разход на гориво - 9 (8.6 л / 100 км при нашият тест, който протече най-вече извън града.)

Удоволствие от шофирането - 9
(Все пак FX разполага с бензинова V8 версия)

Тагове: infiniti fx30ds
0 от 500
  • #27
    2 rate up comment 10 rate down comment
    X6 ( преди 12 години )
    Za poreden pat,kogato niakoi vi kaje istinata v o4ite ,se panete kato magare na bair.Tova pokazva ,4e niamate sobstveno mnenie,a lejite samo na me4ti.X6 e lider i e etalon v klasa si,vsi4ki se "ravniavat" s nego,samo vie go ori4ate.Vremeto 6te pokaje koi e prav! P.P. A dali imam ne6ta mejdu krakata,DA i ne me e strah da si izkaga mnenieto(oitai jena si).
  • #26
    7 rate up comment 2 rate down comment
    до: X6 ( преди 12 години )
    Когато псуваш, първо погледни, дали имаш нещо между краката!В твоя случай нито между краката, нито между ушите има някой.
  • #25
    11 rate up comment 2 rate down comment
    BB ( преди 12 години )
    Vupros na vkus e, ama ako sednesh v toq FX interiora na bmw-to shte ti izglejda kato na lada sedmica, prosto nqma mqsto za sravnenie. Silueta na infinity-to e nepovtorim, dokato X6 prilicha na napompana s vuzduh bmw troika compact to predi 10 godini(povecheto teenageri tuka sigurno voobshte ne sa go vijdali toq model :))..
  • #24
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Като не ви харесва даден автомобил защо влизате и четете статията, че чак и коментари пишете.Това е все едно аз да влезна във форум за *** и да пиша колко са *** гейчетата и колко са заблудени,че нямат жена
  • #23
    12 rate up comment 2 rate down comment
    до Х 6 ( преди 12 години )
    Ти може да си харесваш Х6 но никога няма да можеш да си я позволиш защото се занимаваш с писане на коментари за коли които не харесваш вместо да ходиш да изкараш някой лев
  • #22
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Cenitell ( преди 12 години )
    Грешка - правилното е 3D дизайна
  • #21
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Cenitell ( преди 12 години )
    Мен ме впечатлява 2D-дизайна на командното табло, такова е на повечето инфинитита. Вижте го отново!
  • #20
    3 rate up comment 14 rate down comment
    X6 ( преди 12 години )
    Pederasiiii,kato ste geiove kak niama da vi haresa.Vsi4ko haresvate. Az haresvam X6 pove4e,a vie sko4ihte kato vdovica za ***. Da vi e.a maikata UBITA.
  • #19
    11 rate up comment 3 rate down comment
    MY2008 ( преди 12 години )
    Modela e na 4 godini ne na 9 i ne sa mu smeneni samo farovete a e napulno nov i razli4en model ot tozi koito vizirash otpredi 9 godini a s dizel izleze predi po-malko ot 2
  • #18
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 12 години )
    Излагат се. Тракащ дизел не отива на премиум автомобил. Хибрид да бяха пуснали, не е като да нямат разработката.