IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

F1 – Гумите са решаващ фактор

Отборите ще разполагат с по 11 комплекта гуми

F1 – Гумите са решаващ фактор


Гумите, които ще бъдат на разположение на състезателите, по време на предстоящото първо състезание от сезона на Формула 1, през уикенда в Австралия, ще са P Zero White (бял кант - средно-меки смеси) и  P Zero Yellow (жълт кант – меки смеси).

Разликата между двата вида ще се изрази в рамките на 0,6 сек. време за обиколка. Често на Албърт парк има променливо време, поради което от списъка не са изключени P Zero Green (интермедия) и  P Zero Blue (за мокро).

Според промените в правилата за гумите, отборите ще разполагат с по 11 комплекта гуми, които  могат да ползват от петъчните тренировки. С това се цели повече екшън по пистата в началния стадии. Новата схема на оцветяване на гумите ще осигури по-добро разпознаване от страна на зрителите.

Пистата в Австралия не се ползва редовно през годината и е с гладък, неабразивен асфалт. В началото на уикенда е доста хлъзгаво, но впоследствие се натрупва гума и нещата се променят. Очаква се повечето от отборите да карат с две влизания в пита. Такава беше стратегията и миналата година.  Ускоренията и спиранията са характерни за дългата  5,303 км. Албърт парк. Завоите не са голямо изпитание. Това означава, че надлъжните сили товарят гумите повече отколкото страничните. Задна лява гума подлежи на най-голям стрес, тъй като има 10 десни завоя, срещу шест в ляво.

Атмосферните условия са вариращи и както може да има дъжд, така и да грее слънце. Гумите с меки и средно-меки компоненти са най-добър избор за вариращите температури. Според предварителните прогнози дъжд може да има в петък, по време на тренировъчните сесии.

Шампионът Себастиан Фетел споделя: “През зимата направихме много тестове, но все на студена писта. Сега за първи път ще караме на горещ асфалт, което е предизвикателство. Новите гуми са с по-меки смеси, но по-устойчиви на високи температури”.

Директорът на Pirelli Пол Хембъри обяснява: “Миналата година поставихме стандарт, благодарение на който се увеличиха изпреварванията. Сега искаме да направим спектакъла още по-интересен. Като цяло гумите ни са по-малко консервативни и това се вижда от избора, който обявихме за първите три състезания”.




 

0 от 500