IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новото Volvo V40 с два вида шаси

Шведският автомобил се похвали и с икономични двигатели

Новото Volvo V40 с два вида шаси

Една от новостите при показанато неотдавна Volvo V40 е шасито. Според експерти именно то е една от причините автомобилът да може да се похвали с пъргавина, стабилност и по-добър контрол.

При новото Volvo V40 се предлагат два вида шаси - динамично и спортно. Динамичното шаси се предлага като стандарт, акцентирайки върху изживяването от шофирането, но без да се допускат компромиси по отношение на комфорта, твърдят инженерите на Volvo.

Спортното шаси е с 10 мм по-ниско в сравнение с динамичното. Използваните за окачването пружини и амортисьори имат по-твърди настройки. Дебелината на тръбите в кормилната уредба и устойчивостта на изолатора увеличават твърдостта при усукване. Това засилва усещането за директен контакт с колелата и пътната настилка. Впечатление прави и системата за електронно сервоуправление (EPAS), която използва електрически мотор за поддръжка на кормилната рейка, като по този начин водачът може да избере три различни нива на подпомагане.

В режим Low системата осигурява висока степен на подпомагане, което прави въртенето на волана по-лесно. В режим Medium подпомагането е намалено и предоставя по-добро усещане за пътя при високи скорости. Режимът High е най-крайната настройка за ентусиазирани водачи, която допринася за динамичния характер на автомобила.

Освен това V40 се предлага с богата гама двигатели. Петцилиндровият 2.5-литров турбомотор Т5 е с мощност от 254 к.с. и 400 Нм максимален въртящ момент. Този агрегат се предлага с автоматична скоростна кутия, с която ускорява от 0  до 100 км/ч за 6.7 сек. Консумацията на гориво е 7.9 л/100 км (комбиниран разход).

Интересно, че Т5 се предлага и в двулитров вариант с 213 к.с. и 300 Нм максимален въртящ момент. Моторите от среден клас включват две предложения на 1.6-литровия GTDi двигател - Т4 със 180 к.с. (270 Нм) и Т3 със 150 к.с. (240 Нм)- Разходът при тях е 5.8 л/100 км.


Петцилиндровият, двулитров, турбодизелов двигател D4 е оптимизиран за икономично шофирането. Мощността му е 177 к.с., а максималният въртящ момент - 400 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за 8.3 сек. с автоматична скоростна кутия (8.6 сек. с механична скоростна кутия). Консумацията на гориво и въглеродните емисии са 4.5 л/100 км (119 г/км) с механична скоростна кутия и 5.3 л/100 км (139 г/100 км) с автоматична трансмисия (комбиниран разход).

В допълнение V40 се предлага и с двулитров D3 двигател със 150 к.с. и 350 Нм максимален въртящ момент. И двата турбодизелови агрегата се предлагат във вариант със 6-степенна автоматична трансмисия или 6-степенна механична скоростна кутия.

Дизеловият двигател D2 на новото Volvo V40 предлага изключително ниски нива на въглеродни емисии от едва 94 г/км.  Разходът на гориво също е минимален - 3.6 л/100 км. 1.6-литровият, дизелов агрегат е с мощност от 115 к.с. и максимален въртящ момент от 285 Нм. Оборудван е с 6-степенна трансмисия Powershift или с 6-степенна механична скоростна кутия в комбинация със Start/Stop технология.

Тагове: volvo v40
0 от 500