Продажбите на автомобили на повечето европейски пазари продължават да падат, за разлика от САЩ, Япония и Китай, където се наблюдават точно обратното.
От страните в Западна Европа Испания регистрира минимално намаление в сравнение с февруари 2011 г. - само 2 %. Във Франция спадът е със 17.8 %, а в Италия – 18.9 %. Единствено Германия успява да удържи положението. Там продажбите са същите като преди 12 месеца.
Обратната тенденция обаче се забелязва на големите пазари в Северна Америка и Азия. В САЩ увеличението е с 16 %, което е рекорд за последните 4 години. Там само през февруари са продадени 1 149 432 автомобила, като лидер отново е General Motors, следван от Ford и Toyota.Японският производител бележи сериозно увеличение на продажбите – близо 12 % в сравнение с февруари 2011 г. На четвърто място е Chrysler, който записа рекордно постижение – с 40 % по-високи подажби в сравнение със същия период преди 12 месеца.
В Китай по оценка на Асоциацията на пътническите автомобили (СРСА) обемът на продажби се е увеличил с 27 % и е достигнал 981 000 единици. На обратното мнение обаче е правителствената Китайска асоциация на автомобилните производители, според която продажбите за януари и февруари 2012 г. са с 3 % по-малки в сравнение със същия период за 2011 г.
В Япония пазарът се съживява след земетресението от миналата година и наводненията, които унищожиха част от заводите на големите производители в Южна Азия. Увеличението на продажбите е с 31.9 % и достига 333 213 бройки. Според Японската асоциация на търговците на автомобили (JADA) основната причина са въведените от държавата компенсационни схеми при закупуването на екологични транспортни средства. Благодарение на правителствено решение този вид автомобили са много евтини. Лидер по продажби в Страната на Изгряващото слънце е Toyota, следвана от Honda.


0