Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!

Не са малко специалистите, които считат, че не е далеч времето, когато светът ще се вози не на електромобили, а на транспортни средства с двойно предназначение, които могат да се движат като автомобили по земята и същевременно да летят във въздуха. Подобни возила вече има, като най-известното се нарича Transition Terrafugia.
Хибридът между самолет и автомобил ще бъде представен пред публика на автомобилното изложение в Ню Йорк, след месец. Дали точно така ще изглежда авио-автомобилът на бъдещето е трудно да се каже. За момента създателите на Transition Terrafugia казват, че творението им е насочено към пилотите, които търсят универсален и достъпен летателен апарат.
Terrafugia е създаден от едноименната компания и представлява двуместен летящ автомобил със сгъваеми криле. Производителят на авто-аероплана не е публикувал пълната информация за него. Това ще стане по време на дебюта му в Ню Йорк.
Знае се обаче, че хибридът между автомобил и самолет може да се движи със 100 км/ч по земя и със 185 км/ч. във въздуха. Способен е да прелети над 700 километра и използва обикновен безоловен бензин. Нуждае се от само 30 секунди, за да се превърне от кола в самолет.
Задвижването е поверено на двигател Rotax с мощност 100 к.с. Зареден, хибрида тежи 650 кг., от които 440 суха маса. Пълен резервоар с 90 л. би бил достатъчен за изминаването на 780 км. по въздух, което дава разход от 18,9 л. на час. При движение по път средния разход възлиза на около 6,5 л. , а комбинирания въздух/земя е около 7,8 л/100 км. Размерите на возилото със сгънати крила са 6/2,3/2 (дължина/ширина/височина в метри), а във въздуха 6/8/2.(1).jpg)
Terrafugia вече получи разрешение за производството и експлоатацията на возилото в САЩ и реално няма пречки за неговата реализация. Очевидно те се нуждаят от още изпитания с хибрида, за да е сигурна в неговата надеждност. Terrafugia се ангажира да започне лансирането на машината до края на тази година. Авио-автомобила може да се поръча и сега, като се внесе депозит от 10 000 долара, а крайната цена ще е под 280 000 долара.
Още за Transition Terrafugia


6