Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Проектирането на всеки автомобил започва на чертожната дъска. След това се прави макет, а накрая прототип, който се развива до сериен автомобил. Не винаги обаче прототипите успяват да се превърнат в серийни модели. Това зависи от редица фактори, чрез които производителите преценяват до колко моделът би имал успех на пазара.
Въпреки че по времето на Съветския съюз пазарният успех на всеки модел е неизбежен, тъй като конкуренция на практика липсва, руските инженери създават редица експериментални автомобили, които никога не стигат до серийно производство.
Сред тях са кабриолетът Москвич 408 Турист от 1964 година, комбито ВАЗ 2103, микробусът Москвич А9 и моделът ВАЗ-2103 Porsche, създаден през 1976 година, в сътрудничество с Porsche. Возилото е стандартна Лада, с леки модификации в екстериора.
Прототипите на руското автомобилостроене вижте в галерията със снимки