IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Lotus E20 ще е различен на Мелбърн

Почти всички детайли на болида ще бъдат променени преди първия старт от Формула 1

Lotus E20 ще е различен на Мелбърн


Техническият директор на Lotus Джеймс Алисън обяви, че в предстоящите седмици, преди първия старт за сезона на Формула 1 в Австралия, предстои много работа по болида. Ребрандираният бивш тим Renault иска да запази обнадеждаващите темпове на развитие, които демонстрира по време на предсезонния тест на Херес миналата седмица. С E20 Кими Райконен и Ромен Грожан записаха най-добри резултати от осемте тима, с коли - спецификация 2012. Въпреки това Алисън разкри, че колата, която тимът от Енстън ще закара на първото състезание ще е съвсем различна. Предстои да бъдат променени: предното крило, задното крило, страничните отвори, дефлекторите, капака на двигателя, пода, някои елементи на окачването и спирачната система, както и някои въздухозаборници за нейното охлаждане.

„Когато правиш нова кола винаги има нещо което трябва да бъде преправено. Когато пък го преправиш винаги трябва да запазиш старото, за да може ако се наложи да се върнеш на него. Това отнема много време“, казва Алисън.

Миналогодишният болид бе с нестандартно разположена напред изпускателна система, която според дизайнерите щеше да е от голяма полза, но действителността се оказа различна. Сега E20 е с конвенционални ауспуси, което улеснява нещата за инженерите и механиците.

„Това ускори процеса на изграждане на новата кола. Освен това много по-лесно и бързо автомобила може да бъде подготвен за предстоящото състезание. Що се отнася до управлението и анализирането, когато колата е на пистата, няма нищо по различно от досега. С обръщането на ауспусите обаче възникнаха и някои аеродинамични въпроси за разрешаване. Сега инженерите трябва да се подготвят с целия си арсенал за денонощна работа“.

0 от 500