IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel Rekord D - един милионер навършва 40 години

От автомобила са продадени повече от 1.1 млн. бройки

Opel Rekord D - един милионер навършва 40 години

Преди четиридесет години първият Rekord D заема своето място в производствения ред на марката Opel. Най-новото поколение на произвеждания в заводите в Рюселсхайм успешен автомобил от среден клас е представен на медиите през януари 1972 г, демонстрирайки модерни технологии, функционален и елегантен дизайн, както и обичайния богат избор от моделни варианти.

Освен версията седан с две и четири врати, клиентите имат на разположение избор от спортно купе, комби-версия с три и пет врати, както и товарна версия тип затворен фургон с три врати. Гамата от двигатели включва използваните в предходния модел задвижващи агрегати с работен обем 1.7 и 1.9 литра и мощност 66, 83 и 97 к.с. През 1973 година е добавен и дизелов двигател.

Моделът Rekord 2100 D се превръща в първия лек автомобил в историята на марката Opel, задвижван от такъв тип агрегат, който в случая разполага с четири цилиндъра, работен обем 2.1 литра и максимална мощност 60 к.с.

През пролетта на 1972 г на пазара излиза официално и спортният събрат на модела Rekord, носещ името Commodore. Второто поколение на този модел се предлага само във варианти седан и купе, задвижвани с шестцилиндрови двигатели. Базовият вариант с 2.5-литров мотор развива максимална мощност 115 к.с., а вариантът GS постига 130 к.с.

През месец септември 1972 г в гамата е добавена и върховата версия с названието Commodore GS/E, която е оборудвана с 2,8-литров двигател със система за впръскване на горивото и максимална мощност 160 к.с. Използвайки характерния за моделите Diplomat и Admiral задвижващ агрегат, версията GS/E намалява дистанцията между средния и висшия сегмент в продуктовата гама на марката Opel.

Моделът Commodore GS/E оставя ярка следа и в моторните спортове, отбелязвайки значими успехи в състезанията на писта и рали-шампионатите. През 1973 г младият тогава състезателен талант Валтер Рьол прави своя дебют в рали "Монте Карло" зад волана на автомобил Opel. Рьол и неговият навигатор Йохен Бергер се справят добре в надпреварата, но страдат от негативите на регламента, поставящ подготвения от отбора на Irmscher сериен модел Commodore GS/E Coupe в категория две, отредена на расовите рали-болиди.

Най-големите успехи на двата модела на Opel от това поколение са в ежедневния живот. Една година преди смяната на модела е достигната магическата граница от един милион произведени екземпляра. В началото на месец септември 1976 г, един златист на цвят седан Rekord се превръща в едномилионния екземпляр от този модел, който слиза от поточната линия. По повод юбилея е подготвена специална ограничена серия "Millionär" с луксозно ниво на оборудване "Berlina" и 2.0-литров двигател с мощност 100 к.с., която излиза на пазара от месец септември 1975 г.

До момента, в който през септември 1977 година е представено последното поколение Rekord моделите с означение D са успели да достигнат тираж 1 128 196 екземпляра, а от Commodore B са произведени общо 140 827 автомобила.

 

Тагове: opel rekord d commodore
0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Volanadjia ( преди 12 години )
    Успех в участието. Прав си безспорно, старият автомобил е начин на живот. Обаче за ежедневието е невъзможен. Най-малкото по-дълъг спирачен път, по-малка безопасност и тн. Иначе за съботно-неделно каране по писта с удоволствие ще си взема кола от 55та до 75та година.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ИТ ( преди 12 години )
    Имаше едни Комодоре,покрива фабрично облицован външно с нещо като изкуствена кожа. Бяха много красиви,но кой знае защо в днешно време такива коли няма кой да направи.
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    то ( преди 12 години )
    то и аз не харесвам опел ама това си е направо разбиваща машина и винаги се обръщам след такъв екземпляр особенно след комодорето....сега половината автомобили на външен вида са еднакви-бмв било грабващо ми нищо не грабва щото от 20 години само една линия знаят да повтараят!!!:)
  • #3
    22 rate up comment 8 rate down comment
    Volanadjia ( преди 12 години )
    До Klasika. Е не си прав. Сред новите автомобили има машини с чар и то не от високите класове.А да не говорим, че новата 7ма серия на БМВ ме грабва много с визия и не само тя.
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    A, iake"Monca"???????????
  • #1
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Volanadjia ( преди 12 години )
    При все,че не харесвам Опел с малки изключения, това е или поне беше много добър автомобил. На фона на съветските автомобили, тези машинки изкарваха усмивки като ги видиш.