Завършиха първите предсезонни тестове на Формула 1. В четирите дни на испанската писта „Херес“ обиколки правиха 9 от общо 12-те тима. Най-бързият тур беше записан от болид със спецификации от сезон 2011 (Mercedes). Резултатите постигнати в тези тестове не дават ясна представа за нивото на подготовка, но все пак са повод за коментари.
Представянето на Lotus F1 Team, с Ромен Грожан и Кими Райконен предизвика изненада. Французинът на практика даде най-доброто време с кола за сезон 2012. Трябва да отчетем факта, че всеки отбор тестваше с различно количество гориво, различни гуми и работеше по собствена програма. Друг фактор е и студът в южна Испания, който възпрепятства гумите да постигнат оптимална работна температура.
По отношение на двигателите Renault Sport F1 бяха доволни от резултатите. Те констатираха, че техният мотор е малко по-слаб от тeзи на Mercedes и Ferrari, но е по-икономичен, което ще компенсира мощността на другите. По-малко количество гориво на борда означава по-добро разпределение на тежестта и по-лек болид. Според директора на френския доставчик на мотори, отборите които ползват Renault могат да изпратят пилотите си на старта с 15-18 литра по-малко гориво, в сравнение с конкурентите.
Pirelli достави общо 1176 гуми за този първи тест. Бяха направени общо 3380 обиколки, с участието на 23-ма пилоти, което означава сумарно 15 000 км. В най много обиколки (1776) бяха тествани новите гуми P Zero White medium – общо 91 комплекта. За 1010 обиколки бяха използвани 57 комплекта P Zero Yellow и два пъти по-малко се караше с P Zero Silver.
В началото отборите започнаха с къси пробези, след което увеличаваха дистанциите и в хода на развитие на програмите си се стигна и до симулации на състезание.
Грожан постави най-доброто време с комплект Medium (средно-меки гуми), като по този начин демонстрира и потенциала на Lotus E20, който се оказа много бърз. Карайки в почти същите условия, но с новите Soft гуми (меки смеси), шампионът Себастиан Фетел с Red Bull RB8 записа време, което бе 0,9 сек. по-слабо от това на Грожан.
Някои от отборите използваха флуидна боя (както се вижда на снимката горе), за да визуализират въздушните потоци на някои аеродинамични детайли по своите автомобили.
Ето и най-добрите времена на обиколка на всеки един от отборите по дни (в списъка не е включен тима на Mercedes AMG ,защото те караха със стария си болид от 2011):
Lotus F1 Team
Райконен 1:19.670 мин. Райконен 1:20.239 мин. Грожан 1:18.419 м. Грож. 1:19.729 м.
Ferrari
Маса 1:22.815 м. Маса 1:20.454 м. Алонсо 1:20.412 м Алонсо 1: 8.877 мин.
Red Bull Racing
Уебър 1:20.496 мин. Уеб. 1:19.184 м. Фетел 1:19.297м Фет. 1:19.606 м.
McLaren
Бътън 1:21.530 Бътън 1:20.688 Хамилтън 1:19.464 Хамилтън 1:19.640
Toro Rosso
Рикиардо 1:20.694 мин. Рик. 1:19.587 Верн 1:19.734 Верн 1:19.597
Класация по дни
Ден 1
1. Райконен (Lotus) 1:19.670 с новите Medium гуми
2. Ди Реста (Force India) 1:19.772 с новите Medium гуми
3. Розберг (Mercedes 2011) 1:20.219 с нови Soft гуми
Ден 2
1. Шумахер (Mercedes 2011) 1:18.561 с нови Hard
2.. Уебър (Red Bull) 1:19.184 с нови Soft
3. Рикиардо (Toro Rosso) 1m19.587 с нови Soft
Ден 3
1. Розберг (Mercedes 2011) 1:17.631 с нови Soft
2. Грожан (Lotus) 1:18.419 с новите Medium
3. Фетел (Red Bull) 1:19.297 с нови Soft
Ден 4
1. Фернандо Алонсо (Ferrari) 1:18.877 с нови Soft
2. Верн (Toro Rosso) 1:19.597 с нови Soft
3. Фетел (Red Bull) 1:19.606 с новите Medium