IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Латвала спечели със спукана гума

Яри-Мати Латвала с Ford спечели 60-то рали “Швеция” - втори кръг от Световния рали шампионат.

Латвала спечели със спукана гума

26-годишният финландец, записа своята шеста победа във WRC и втора в Швеция. Това е шеста поредна победа на Ford в рали на Швеция.

Латвала финишира на 16,6 секунди пред сънародника си Мико Хирвонен със Citroen, с който водиха титанична битка от петък до неделя по снежните пътища на Скандинавието. Преди финалната отсечка, победата на Яри-Мати бе на косъм, защото преднината му от 35-секунди се стопи до осем. Той удари камък и спука предна гума в предпоследния SS, но успя да я смени и да се защити от постоянно атакуващия го Мико Хирвонен.

Двамата финландци направиха страхотен двубой за първото място, след като още в петък се откъснаха малко пред норвежките си преследвачи Мадс Осберг и Петер Солберг (двамата с Ford). Солберг в последствие се завъртя и остана четвърти. От челото липсваше шампионът Себастиен Льоб. В третата скоростна отсечка французинът се заби в снежна преспа и загуби две минути, след което целта му беше влизане в топ 6.

Латвала успя постепенно да натрупа аванс, докато Мико губеше заради неподходящи гуми на своя Citroen. Двубоят между Остберг и Соблерг приключи, след като Петер спука гума в същата скала, в която се заби и съотборникът му.

Евгени Новиков с M-Sport Ford повтори впечатляващия си резултат от Монте Карло, финиширайки на пето място, на около 15 сек пред Себастиен Льоб.

Частникът Хенен Солберг завърши седми, след като изпревари първия швед и най-добре класиралото се Mini на Патрик Сандел. Неговият съотборник  Дани Сордо откри с победа в суперспециалния етап, но по-късно получи повреда в мотора.

Начело във временното класиране за световния шампионат продължава да е осемкратният носител на титлата Себастиан Льоб със Citroen с 39 точки, следван от Мико Хирвонен - 32 т. и Петер Солберг – 29. Победителят от Швеция, Латвала е с 26 т.

Крайно класиране от рали Швеция

1.    Яри-Мати Латвала (Фин.)      Ford 3:18:28.300
2.     Мико Хирвонен (Фин.)         Citroen +00:16.600
3.     Maдс Oстберг (Норв.)           Ford 00:38.800
4.    Petter Solberg (Норв.)              Ford 01:14.300
5.    Eвгени Новиков  (Рус.)           Ford 02:41.400
6.    Себастиен Льоб  Loeb (Фр.)   Citroen 02:55.100
7.    Хенин Солберг (Норв.)           Ford 03:49.500
8.    Патрик Сандел (Шв.)              Mini 05:08.900
9.    Мартин Прокоп  (Чех.)           Ford 05:30.000
10.  Ейвинд Бринилдсен (Норв.)   Ford 06:27.200

Тагове: wrc
0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 12 години )
    Вярвай ми, Яри-Мати е много бърз и на асфалт вече. Спомни си 2-рия ден в Испания, когато преследваше Льоб и за цял ден каране беше по-бърз от него, но за съжаление имаше пасив от прахоляка в първия ден. Накрая Льоб дойде да му стисне ръката.Много израсна на асфалт това момче, за разлика от Мико...
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Да го видим тоя Райконен. Защо ли нещо не съм обнадежден?
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    thegangstagentle ( преди 12 години )
    WRC- Латвала, Формула 1-Райконен. Това е, което имам да ви кажа.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Дано си прав. Все пак мисля, че победа може да имат, но само ако се случи нещо с Льоб, Хирвонен или Сордо. Все пак съм се убедил, че за да спечелиш във WRC трябва най-напред да имаш подходящ автомобил, с който да използваш подходяща тактика. Явно всеки може да рискува за етап или два и да печели, но малко са тия като Льоб, дето си изработват и тактически състезанието. Иначе газ до ламарината и на третия завой в сервиза.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 12 години )
    Гумите за Швеция са едни и същи за всички. В статията са се объркали. Не беше проблема на Мико, че е избрал грешни, а че много бързо му се износваха, а без шипове на лед не става работата.На асфалт Форд БЯХА слаби. Яри-Мати израсна неимоверно на тази настилка. Миналата година в Испания взе повече етапни победи от Льоб на асфалт. Във Франция също кара страхотно.Преди няколко седмици, когато отпадна от Монте Карло водеше в класирането...Предричам поне една победа на асфалт за него през т.г.
  • #4
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Cenitell ( преди 12 години )
    Скандинавците защитиха превъзходството си в снега. А и са "длъжни", те на сняг се учат да карат щат не щат , та нали дори още когато карат майките да раждат, линейките с вратите и купчини сняг влизат в родилното! :)
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    И да завършя за миналата година. Льоб бе шести, а съотборникът му Ожие четвърти. Пак изостана на над 2 минути от Хирвонен. Явно това е хронично заболяване.
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Съгласен. Латвала е все още доста млад и всичко е пред него. Миналата година на няколко пъти показа, че е доста бърз. На мен ми е интересно друго - преднината на Латвала пред Хирвонен и Льоб. Не мисля, че Льоб е карал като на панаир, защото се е забил в пряспа и е изгубил почти всичко. Напротив. Миналата година също кара доста незавидно. Проблемът му е снега и финландците му го доказаха за пореден път. Дори Новиков твърде често бе пред Льоб в отделните скоростни етапи. Лесно е да се оправдаваме с автомобила или с това, че сме нямали ден. Големите пилоти винаги трябва да имат дни и това им е много ясно. Хубавото за Льоб от цялата работа е, че Швеция е една в календара, а асфалтовите отсечки са доста повече от снежните.Латвала бавно и методично трупаше преднина така, както прави Льоб в не снежни състезания. Мит е също, че видите ли, Хирвонен не е избрал правилните гуми. Миналата зима как така ги избра с Фиеста, та спечели?Тогава Латвала бе на 34 секунди зад него. И ако Хирвонен не е избрал правилните гуми, как така никой друг от Ситроен не можа да направи това? Нещо май това прилича на оправданията от Форд на рали България, където нямаха никакъв шанс на асфалт. Ами няма такъв автомобил, дето да става едновременно за драг, F1,WRC и WTCC. Нека от Ситроен се примирят с факта, че нямат шанс на сняг дори с отличен пилот като Хирвонен, както с това са се примирили от Форд за асфалтовите ралита. Аман от оправдания. Или го можеш или не.
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 12 години )
    Яри-Мати направи невероятно каране. Според мен е може би най-бързия пилот във WRC, като чиста скорост е дори над Льоб, но не е толкова постоянен и сигурен.Все пак и в това отношение напредва, вече умее да кара и стратегически и да управлява темпото си.Ако някой може да застане между Льоб и 9-тата му титла, това е Яри-Мати.