IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

F1 - Задните части станаха спорни

Техническите иновации станаха обект на спор, след като болидите излязоха на пистата

F1 - Задните части станаха спорни


Предсезонните тестове на Херес са в разгара си. Още преди началото им обаче започнаха горещи дискусии за стъпаловидните носовете, за дизайна и детайлите, които са претърпели промени, съобразно корекциите в регламента. Правилата не са драстично променени, но въпреки това повечето отбори може би търсят „вратички“, за да спечелят предимство.

След старта на обиколките по пистата погледите се изместиха от носа към задната част на колите. Според новия регламент, изпускателните системи трябва да притежават отвеждащи тръби, така че изгорелите газове извеждани от двигателя да не могат да участват в подобряването на аеродинамиката.

В тази връзка се заговори, че има отбори (неофициално се сочат Ferrari и McLaren), при които ауспусите остават невидими от птичи поглед и е налице предпоставка за спор, относно законността на системите им. Според съперниците им (Red Bull и Lotus, също неофициално), те насочват струята към елементи от аеродинамиката.

"Имахме много кореспонденции с ФИА", заяви дизайнерът на Ферари Николас Томбазис - "Уверени сме, че това, което правим, е законно."

Решението на Макларън е иновационно. Според аналитиците, те използват „вратичка и умело пренасочват отработените газове“.

"Винаги има възможност някой да извади нещо, което е точно на границата", казва дизайнерът на Red Bull Ейдриън Нюи.

Джеймс Алисън от Lotus добавя: “До момента разчитаме на консервативни решения и както видяхте през първия ден Кими Райконен даде най-добро време".

Вторият ден от тестовете на Херес завърши с Михаел Шумахер на върха, а ФИА щателно се оглежда за правотата в техническите разработки на дизайнерите.

0 от 500