FW34 е първият Williams, чиято механика, аеродинамичен дизайн и развитие са направени след промените в ръководството на отбора. Техническият директор Сам Майкъл и съоснователят Патрик Хед се оттеглиха през миналата година. Сега техническите дела се водят от Майк Кулън, който е имал грижата за дизайна на колата, а Марк Гилън отговаря за техническата част на операциите.
Новата кола бележи възстановяването на сътрудничеството с Renault. Williams вече няма да ползва двигателите Cosworth V8, а на тяхно място ще бъдат моторите, с които през последните две години Red Bull спечели шампионските титли. Комбинацията Williams-Renault съществуваше от 1989 до 1997, като тогава тимът спечели четири титли при конструкторите и пет при пилотите.
Относно състезателите: Рубенс Баричело бе заменен от Бруно Сена. Пастор Малдондо остана в тима, а Валери Ботас ще поеме функцията на резервен и тестови пилот.
От Williams се надяват, че всички тези новости и най-вече FW34 ще възродят техните шансове, след разочароващата 2011-та, когато завършиха на девето място с пет точки в актива си. Това беше най-лошия резултат за този отбор в 35-годишната му история.
“Започваме всичко отначало и се надяваме на добър старт”, каза шефът на тима Франк Уилямс - “Имаме нова кола, нови пилоти, нов двигател, нов ключов персонал. Също така имаме и нови партньори. Тимът работи успешно през зимата и сега се чувстваме готови и силни за битка”