Японският производител е ревизирал първоначалното си намерение да се пусне само с един прототип и анонсира участието и на втори болид в клас LMP1. Освен в Льо Ман Toyota ще се включи и в кръговете от Световния шампионат по издържливост на FIA.
При официалното представяне на пистата Пол Рикар бе потвърдено, че първата кола ще бъде управлявана от Алекс Вурц, Никола Лапиер и Казуки Накаджима. Все още не е известен целия екипаж на втория болид. Единственият сигурен за момента е японецът Хираоки Ишиуара. 
Автомобилът ще носи името TS030 HYBRID. От Toyota са обявили, че първата кола вече е изминала няколко стотин километра по време на тестовете в средата на януари. TS030 е създаден от Toyota Motorsport GmbH, чиято база е в Кьолн. Шасито на колата е от карбонови нишки. За задвижване се използва 3,4 литов V8 атмосферен двигател, какъвто са ползвали Rebellion Racing с Lola. Моторът е съчетан с хибридна система и супер- кондензатори, за съхранение на регенерираната енергията от спирането, вместо батерии. Хибридната система THS-R (Toyota Hybrid System – Racing) все още е в процес на тестове, развитие и избор на варианти. За задвижване на предната ос се ползват електромотори, произведени от Aisin AW. За конвенционалното задно задвижване електромоторите са от DENSO. 
Toyota продължава с тестовете, а първата поява на колата в състезание ще е във втория кръг от WEC – “Шест часа на СПА”, който е на 5-ти май.
По отношение на очакваните резултати от отбора са оптимисти. Целта им е в началото да постигнат оптимални резултати и да усъвършенстват хибридната система и аеродинамиката на колата. Президентът на тима Йошинаки Хиношита с нетърпение очаква как ще се развие конкуренцията с основния им съперник Audi, заявявайки: „Разбира се, че ще се радваме да спечилим Льо Ман. Това е мечта на всички участници в надпреварата. Ние обаче сме реалисти и знаем, че имаме нужда от още развитие и опит, за да успеем в конкуренцията с най-добрите. Тази година целта ни е да разберем на какво ниво е нашата кола и особено THS-R (хибридната задвижваща система). Важно е да покажем това на пистата и да докажем, че можем да разчитаме на икономията на гориво за да правим повече обиколки.“
Бившият победител от Льо Ман и пилот от Формула 1 Алекс Вурц е уверен, че TS030 е надежден и конкуретноспособен. "Беше страхотно да карам колата за първи път", заяви австриецът. „Когато поставихме сликове (гладки гуми) усетих, че колата генерира отлично сцепление. Мисля, че имаме база да направим този автомобил наистина бърз. Въпреки, че съм много доволен знам, че предстои още много работа“


0