IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ФИА спря системата на Lotus

ФИА спря радикалната система за поддържане на предното окачване, след като преди седмица Lotus получи легализация от Федерацията.

ФИА спря системата на  Lotus

ФИА уведоми отборите от Формула 1, че реактивна система на предното окачване, въведена от Lotus ще бъде забранена през сезон 2012. Снощи Федерацията е информирала всички отбори, че концепцията, регулираща височината на предницата при спиране не е одобрена от управителното тяло. Само преди седмица самите те дадоха „зелена светлина“ на нововъведението, което Lotus тества през есентта. Реактивната система на окачването на Lotus бе забелязана за първи път на тестовете за млади пилоти в Абу Даби.Тя подпомага да се поддържа постоянна височината на предната част, когато се задейства спирачка и респективно при взимане на завоите и стабилизиране на аеродинамичното поведение.
 
Без да има детайлна информация бе разкрито, че системата действа механично и поради това няма причана да бъде забранена. Дни, след като ФИА първоначално легализира системата стана ясно, че Ferrari и Mercedes работят по подобни иновации. Преди седмица шефът на Ferrari Стефано Доменикали обяви, че чака решение на ФИА, защото тимът е готов с подобна система. От Red Bull обясниха ,че са запознати със системата, но на този етап не проявяват за сега интерес от нея.
Най-вероятно е конкурентни отбори да са настояли пред ФИА, че системата на Lotus не отговаря на регламента.
„ФИА просто забрани тази система“, обясни главният инженер на Williams, Марк Гилън, който снощи пусна новината по сайтовете. Попитан за становището на Williams, той казва “Проучихме този вид система. Очевидно има отражение на вихрите под шасито и като цяло на аеродинамиката“.
 

Тагове: ferrari lotus fia
0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бб ( преди 12 години )
    Аз също помня Ф1 отпреди 20 г. и малко повече. И да ти кажа в последните 20 г не си спомням компютър от бокса да е управлявал болид от Ф1. Само събират данни, но да управляват - не! Имаше опасения от активните сиситеми вътре в колата при които автоматика или компютри управляват вместо пилота, но вече и тях ги няма. Именно затова подчертах, че тук става въпрос за МЕХАНИЧНО решение. И не е вярно, че не се внедряват технологии от Ф1 в колите. КЕРС се вгражда в много от новите масови спортни коли.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 66 ( преди 12 години )
    Формула 1 доста отдавна се е откъснала от серийните автомобили. Мисля, че започнаха да забраняват различни системи в момента, в който компютрите от бокса започнаха да управляват автомобилите вместо пилотите. Мисля, че това беше доста отдавна- преди около 20 години, и всички започнаха да се опасяват че това ще убие спорта.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    бб ( преди 12 години )
    Тъпо е, че ФИА вместо да насърчава подобни системи, които могат да се изпробват в спорта и после да се въведат в масовите автомобили /до колкото разбирам сиситемата е чисто механична и не се нуждае от някакви супертехнологии/, те ги забраняват!Това е сиситема, която стабилизира колата и оттам може да спасява човешки живот. Не знам, но на мен ми звучи безумно. И ако не обслужва нечии частни интереси няма обяснение това решение на ФИА.
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Fenix ( преди 12 години )
    Пич, и аз по едно време не харесвах Ф1 заради доминацията на Ферари и Шумахер, но от 2005 формулата стана доста интересна. 2007, 2008 и 2010 например шампиона не беше ясен до последното състезание (а 2008 даже до последния завой).Във ВРЦ се гони време докато във Ф1 освен времето има и други фактори - стратегии, изпреварвания и т.н.Просто ако започнеш да се интересуваш повече от този спорт ще ти стане интересен.Иначе все едно на мен да ми е интересен бейзбол или американски футбол ;-)
  • #3
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ми да ги спират- то и без това е скука, само wrc и другите рали шампионати са интересни, а тея пистовите са баси тъпите- някакви бангии обикалят някаква писата по 1000 пъти. Е хубаво са високотехнологичи, но то все едно и също. Сега ще кажете, че врц-то е скука, защото само Льоб печели- да, така е, но от второ място надолу винаги има интрига, винаги Солберг и Хирвонен показват, че са асдки бързи, но нещо се прецаква, а тази година наистина става интересно
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Така е. Жалко, че се изпуска шанса за разместване на пластовете в тоя закостенял спорт. Накрая ще изгонят всички отбори с изключение на един, както стана при WTCC с техните недомислици за дизеловите и бензиновите мотори.
  • #1
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Fenix ( преди 12 години )
    Решенията на ФИА напоследък са със срок на годност 1 седмица. Посерд сезон 2011 забраниха обдухването на дифузьорите и забраната важеше точно за едно състезание.Сега разрешиха системата на Лотус и изведнъж след седмица им скимна друго.Преди врме така първо разрешиха мас дъмперите на Рено и после посред сезон 2006 решиха, че всъшност не са легални. Изобщо пълна пародия.