IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota е най-скъпата автомобилна марка

За една година японската компания е увеличила цената си с 6%

Toyota е най-скъпата автомобилна марка

Водещата международна консултантска компанията Interbrand публикува ежегодния си рейтинг на търговските брандове, която показва най-скъпите марки в света. Някои от тях са автомобилни марки, като на първо място сред тях е Toyota.

Стойността на бранда е оценена на $27.76 млрд, което е с 6% повече от миналата година. Второто място е за Mercedes-Benz ($27.44 млрд, +9%), а третото за BMW ($24.55 млрд, +10%). В общия рейтинг тези три марки заемат съответно 11-о, 12-о и 15-о място, като запазват позициите си от преди година.

Далеч зад тях е Honda ($19.43 млрд, +5%). Японската компания е увеличила стойността си, но отстъпва с едно място назад в сравнение с миналата година. Топ 5 на автомобилните марки завършва VW ($7.85 млрд, +14%). В общия рейтинг на всички брендове германският концерн се е придвижил на 47- място, което с 6 позиции напред.

На шесто място е Ford ($7.48, +4 %), следван от Audi ($6.17, +13%). И докато американският концерн запазва мястото си от преди година, германският скача с 4 места напред - от 63-о на 59-о място. Същото прави и Hyundai ($6.00 млрд, +19%), който вече е на 61-а позиция. За първи път в Топ 10 влиза Nissan ($3.81 млрд), който е на 90-о място в общото подреждане.

Иначе отново най-скъпата марка в света е Coca-Cola ($71.86 млрд), следват IBM ($69.90 млрд), Microsoft ($59.08 млрд), Google ($55.31) и др.

Ето и цялата класация




Тагове: Interbrand
0 от 500
  • #62
    8 rate up comment 4 rate down comment
    RS1600 ( преди 13 години )
    Анонимен, разбира се цената на бранда е показателна за продуктите (или обратното), но не само. По-точно е да се каже, че това е което клиентите мислят за продуктите и колко биха платили допълнително (или по-малко), защото даден продукт принадлежи към дадена марка. Какво мислят клиентите не винаги е представително за това какви са всъщност продуктите ( за съжаление). Затова и скапан продукт от силен бранд може да се продава по-добре от добър продукт от слаб бранд.
  • #61
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ние уважаваме личния ти избор.Но той е предубеден.
  • #60
    5 rate up comment 11 rate down comment
    101Rider ( преди 13 години )
    Не са предрасъдъци, че не харесвам и не купувам продукти от Самсунг. Да не казвам голяма дума, но никога Кола и ...от корейска фирма! Това е личен избор!
  • #59
    5 rate up comment 2 rate down comment
    RS1600 ( преди 13 години )
    Ето методологията на това изследване: http://***.interbrand.com/en/best-global-brands/best-global-brands-methodology/Overview.aspx"Role of brand measures the portion of the decision to purchase that is attributable to brandthis is exclusive of other aspects of the offer like price or feature. Conceptually, role of brand reflects the portion of demand for a branded product or service that exceeds what the demand would be for the same product or service if it were unbranded."
  • #58
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Я дай източника да прочетем КОИ ТОЧНО ПАТЕНТИ ДЪРЖИ и каква и е капитализацията щом толкова патенти държи и толкова пари прибира.Дай източник.
  • #57
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Най-здравите коли са японските.Доказват го немските технически прегледи и категорията на най-старите коли!
  • #56
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Има една стара европейска фирма която държи патентите за повечето изобретения в областа на аудио, видео, телевизия, мобилни телефони, пренос на данни, медицинска техника, осветление и т.нт и т.нт. жалко ,че не се сещаш! Но това е друга тема!
  • #55
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    RS1600, така е, но нали разбираш,че цената на бранда показва много важни неща за продукцията на този бранд.
  • #54
    8 rate up comment 16 rate down comment
    doc ( преди 13 години )
    Наиситна, японските коли са толкова здрави, че всички екземляри са след максимум 15 години на скрап или в автоморгата. Докато немски екцемпляри има в джижение от преди 60-70 години. Наистина тойота е токлова "здрава" и "надеждна" кола :D
  • #53
    5 rate up comment 18 rate down comment
    doc ( преди 13 години )
    Браво, японската евтиния добре се представя! Дано да има все повече *** които да им купуват евтинджоската продукция, друго си е да се возиш в кола с 100% пластмасов интериор! :)