
С нов хибриден, бензиново-електрическия прототип Toyota се готви да притисне дизеловите автомобили, които доминираха в последните издания на „24 часа на Льо Ман“. Японците ще имат и хибриден конкурент. Прототипът на Audi обаче е с дизелов TDI мотор.
PR шеф от Toyota - Великобритания пусна първите снимки на хибрида, който ще се бори за топ класиране в престижния клас LMP1. По-рано през седмицата колата направи първите си изпитания на френската писта Пол Рикар. Тримата пилоти на състезателната кола ще бъдат: победителят от „24 часа на Льо Ман“ 2009 Алекс Вурц, бившият състезател от F1 Казуки Накаджима и миналогодишният победител от „12 часа на Себринг“ Никола Лампиер.
Toyota ще пусне само един състезателен автомобил на предстоящия Льо Ман. Той ще се задвижва с бензиново-електрически хибриден двигател и ще участва в класа на спортните прототипи LMP1. Същата кола ще се кара и в други състезания от Световния шампионат за издържливост на FIA.
След като стана ясно, че Peugeot прекратява участието си в подобни надпревари, се очертава Toyota да има само конкурентен един заводски отбор, който се очаква също да се състезава и с хибриден прототип. Това ще е Audi, с техният R18 Hybrid.

За сега Toyota не дава точна информация за задвижващата система, но се знае, че ще се черпи допълнителна мощност и енергия от регенериращата спирачна система. Това ще осигури икономия на гориво и съответно по-малко посещения в бокса. Подобна ще е стратегията и на дизеловите Audi и това ще е ключов момент за спечелване местата на стълбичката.
“ Toyota има участия и преди, но прилагането на хибридната технология сега е огромно предизвикателство за нас”, каза шефът на Toyota Motorsports Тадаши Ямашима - „Очакваме уроците, които ще научим на пистата да ни дадат информация за бъдещото развитие на бензиново-хибридните технологии“.
ORECA Racing ще води състезателната стратегия на Toyota. Това е отбор, който е спечелил първите места във всички класове, през своето 35-годишно участие на Льо Ман.
През миналата година Toyota превъзхождаше Peugeot на Нюрбургринг, където при опит за рекорд с електромобили през април концептът Peugeot EX1 записа време за обиколка от малко над 9 мин., а през август Toyota EV P001 спря хронометрите на 7: 48 мин.


0