Яри-Мати Латвала поведе сериозно след първите три скоростни отсечки на рали Монте Карло (първи кръг от WRC 2012). Латвала се възползва от предимството на по-широките гуми, които сложи на неговия Ford, след като съвет за това му даде неговият нов съотборник Петер Солберг.
Световният шампион и петкратен победител в Монте Карло Себастен Льоб (Citroen) бе най-бърз в SS 1 (първата отсечка), в която изпревари само със секунда Дани Сордо (Mini).
Състезанието започна на сухо, но на втората отсечка се виждаха петна от сняг и лед. Льоб и Латвала потеглиха с комбинация от гуми с шипове и сликове, поставени диагонално – една отред и една отзад. Льоб караше с гуми с мек състав (soft), докато Латвала със super soft. Той никога не бе тествал тази комбинация, но благодарение на нея даде най-доброто време. Латвала завърши на 53 сек. пред Льоб и излезе начело с аванс от 30,5 сек. пред именития французин.
След етапа финландецът благодари на новият си съотборник Петер Солберг, защото той му е дал идеята да кара точно с такива гуми, разположени по този начин.
Самият Солбег бе на трета позиция, след SS 3. Той се движеше на 42 секунди след Латвала и на 12 сек. след Льоб. Себастиен спечели третата скоростна отсечка, но само на 0,4 сек пред Яри-Мати, което не се отрази на класирането.
Всичко за Ford изглеждаше повече от чудесно до SS 4. По последна информация там Яри-Мати се е превъртял. Все още не е ясно дали финландецът продължава.
След прекрасното начало за Сордо, испанецът се удари в мантинелата и повреди окачването на своето Mini. Това го отпрати на четвърто място в генералното подреждане. В последната за деня отсечка Сордо се върна отново на второто място. Той е само на секунда пред Солберг. 
След отпадането на Латвала начело излезе Льоб. Французинът приключва деня с комфортен аванс от минута пред Сордо и Солберг.
Мико Хирвонен беше трети в SS1, но очевидно още свиква със своя Citroen DS3 и скоро след това слезе на шесто място.
Страхотно начало направи и Себастиен Ожие, чието място в Citroen зае Хирвонен. Настоящият пилот на Volkswagen – завърши деня на четвърта позиция със S2000 Skoda.
Руснакът Евгени Новиков с Ford е първи от “частниците”. В последния момент той изпревари Мико Хирвонен и се отзова на пето място.
С изненадващо второ време в четвъртата отсечка Франсоа Делкур (Ford) изплува на седма позиция, след шестия Хирвонен в общото подреждане.
Генерално класиране след SS 4
1. Себастиен Льоб Citroen DS 3 1:30:30:1
2. Дани Сордо Mini Cooper +1:04:2
3. Петер Солберг Ford Fiesta +1:05:2
4. Себастиен Ожие S2000 Skoda +2:21:1
5. Евгени Новиков Ford Fiesta +2:26:5
6. Мико Хирвонен Citroen DS 3 +2:30:0


6