Последният специален етап бе спечелен от норвежеца Улевалсетер при мотоциклетистите и от Роби Гърдън при автомобилистите, но Сирил Депре и Стефан Петерхасел станаха носители съответно на четвъртата и десетата си титла от митичното рали Дакар. Шампионите бяха приветствани от стотици хиляди зрители в перуанската столица Лима. През триумфалната арка мина и българският участник Петър Ценков.
Общо 97 мотоциклета, 12 АТV-та, 78 автомобила и 60 камиона записаха финал в 33-тото издание на Дакар. Това прави 249 екипажа, от 443-те стартирали преди две седмици в Мар дел Плата. Те успяха да преминат 8300 километра по пътища, планини, пясъци, реки и дюни. 
Най-оспорвана бе битката при мотоциклетистите, където миналогодишният победител Марк Кома и новият шампион Сирил Депре караха колело до колело и прилагаха тактически ходове. Каталунецът имаше технически проблеми преди финала и французинът не пропусна да запише четвъртата си победа в маратона (една повече от достойния си съперник). Беше невероятно как двамата могат да демонстрират идентична физическа, психическа стабилност, навигационни умения и езда. Ако Кома не бе сменил двигателя разликата помежду им щеше да е в рамките на секунди. След тях се нареди младият и перспективен Хелдер Родригес, който с неговата Yamaha наруши доминацията на КТМ.
Това бе 11-та титла за австрийския производител на мотоциклети. На това издание изгряха звездите на Жоан Бареда Борт и словакът Свитко. Хорди Виладомс стана четвърти. Испанката Лая Санц спечели при жените, а сред героите е Стефан Хавар, който е първи в класацията на ездачите без асистенция (наричам ги истинските дакарци).
При автомобилистите: Mini даде всичко, за да спечели титлата с X-Raid. Донесе им я най-титулованият пилот – Стефан Петерхансел. Зад гърба си той имаше рота от „водоносци“. Рома, Холовчиц и Новицки записаха етапни победи за тима, а „Петер“ изравни рекордните 4 победи на Ари Ватанен при автомобилистите (има още 6 с мотоциклет). Единственият сериозен опонент на Mini тази година бе Роби Гордън и Hummer. Негов съотборник бе миналогодишният шампион Насер Ал-Атия. 
С постоянно темпо и без много шyм около себе си, Жинел де Вийерс се класира трети, след Пeтeрхансел и Рома. Постижението за частния тим на Toyota е повече от успех.
В клас АТV: миналогодишният победител Алехандро Патронели защити титлата си. Той поведе след средата и не позволи дори на брат си да го застигне. Единственния, който застрашаваше доминацията на Алехандро и Маркос Патронели бе сънародникът им от Аржентина, Томас Мафей.
В този клас имаше и двама български участници. Младен Вачков и Петър Ценков тръгнаха от Мар дел Плата със собствен асистентски екип. Механикът им Димитър Ортаков - Омбрето свърши невероятно много работа, но въпреки това техниката изостави Младен в седмия етап. Ценков продължи и успя да преодолее проблемите, стигайки за втори път до финала. Макар и 11-ти от 11 завършили финала на Дакар винаги може да се счита за успех.
При камионите: Жерар де Рой донесе първата победа на италианския конструктор Iveco. Холандецът прекъсна победната серия на Камаз


1