Ценков спря на около 150 километра от старта на вчерашния 480 километров етап, към град Антофагаста, с повредено реле и без ток в акумулатора на АТV-то. Часове наред нещата за него изглеждаха безнадеждни. Вариантите бяха да бъде изтеглен от друг състезател или да се оправи сам в пустинята.
При идването на разчистващия камион, който събира отпадналите от трасето Петър Ценков е забелязал, че върху платформата има подобна четириколка и е свалил реле от нея, за да замени повреденото на своята машина. От камиона са му подали ток, за да запали и е успял да стигне до финала на етапа, преди да го затворят, рано тази сутрин. Днес той потегли в деветия етап, който отвежда кервана в живописния град Икике и вече мина през първата контрола. Така шансовете му да стигне до финала на Дакар в Лима отново оживяха.
В класа на АТV-тата етапът бе спечелен от Маркос Патронели. Аржентинецът изпревари по-малкия си брат с 38 секунди. Алехандро получи 2 минутно наказание, но остана начело в общото подреждане. Ранния лидер в състезанието, Томас Мафей завърши етапа на 3-то място. В генералното класиране след Алехандро Патронели е Томас Мафей, а Маркос е трети (тримата са с Yamaha).
При камионите: победител стана Алеш Лопрайс (Tatra). Чехът наруши спокойствието на Жерар Де Рой (Iveco), след като свали 1:31 мин. от преднината му в класирането. Разликата между двамата е под 16 минути, така че интригата се запазва. Ханс Стейси запази третото място, а най- бързият Камаз е воден от казака Ардавичус и е на четвърта позиция.