В дните на автомобилното изложение в Детройт VW е готов да представи своите нови еко-возила Jetta Hybrid и E-Bugster. Предсерийният вариант на Jetta Hybrid бе вече загатнат, а E-Bugster е концептуален електро-автомобил, производен на добре познатия Beetle.
Серийният вариант на Jetta Hybrid се очаква да се появи в съвсем близко бъдеще по улиците. Известни са и повечето технически параметри на модела. За задвижване на хибридната Jetta ще се използва комбинация от 1.4-литров бензинов турбо-двигател с мощност 150 к.с., съчетан с електромотор, чиято мощност е 37 к.с. Общата максимална мощност възлиза на 170 к.с., като в същото време максималният въртящ момент е над 300 Нм.
Петместният седан разчита на 7-степенна DSG скоростна кутия, която е сред водещите в класа. Автомобилът се ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 9 секунди, а максималната му скорост превишава 210 км/ч. Посочва се, че средният разход на гориво възлиза на по-малко от 5 л/100 км пробег.
Сред важните серийни придобивки на автомобила присъства системата за регенеративно спиране, позволяваща по време на движение да се дозарежда акумулатора, както и стоп-старт система.
За E-Bugster EV се знае, че представлява изпитателен модел, чиито иновативни технологии ще бъдат използвани в бъдеще. Шасито на концепта има с около 7 см. по-нисък клирънс от това на трето поколение Beetle. Забелязват се известни промени в цялостния дизайн: покривът е по-плосък, прозорците са по-плитки, а задните странични дори липсват. Модифицирани са също така предната броня и задния спойлер. Колата „стъпва“ на олекотени джанти с пет спици.
Електрическата задвижваща система на E-Bugster носи името "Blue-е-motion " и VW възнамерява да я интегрира в бъдещия Golf Blue-e-motion. Агрегатът развива 114 к.с. и 270 Нм. въртящ момент. Електромоторът се захранва от литиево-йонен акумулатор, тежащ 20 кг., който е поставен в задната част на автомобила. Максималният автономен пробег на електрическия Beetle е около 160 км, а бързото презареждане на батериите отнема около 30 минути.