
Четириколката на единият от българските участници в Дакар – Младен Вачков спря на броени километри, след началото на седмия етап (Копиапо- Копиапо) от маратонската надпревара. Вачков получи повреда в двигателя, която нямаше как да бъде отстранена на място. Съотборникът му и шеф на екипа – Петър Ценков е спрял при него, но са решили Петър да продължи, а Младен да чака механика. В крайна сметка проблемът не е бил разрешен. Единствения начин, за да бъде зачетен етапа е бил, Вачков да бъде теглен от състезател до финала. Младен е стигнал до лагера, но не по състезателното трасе, което логично го изхвърля от състезанието.
В битката за лидерството в клас АТV се случиха странни размествания в класирането. Алехандро Патронели спечели с преднина от 16 мин. пред Игнасио Казале и 34 мин. пред Серхио Лафуенте. Досегашният лидер в генералното класиране Томас Мафей също имаше технически проблеми и бе изпреварен ат малкия Патронели с 59 мин. в общото подреждане. Трети е шампионът от 2010 Маркос Патронели, но на 1:20 часа от брат си Алехандро.
При мотоциклетистите: Марк Кома (Исп.) намали с две минути преднината на основния си съперник за победата Сирил Депре (Фр.) Французинът, който водеше с десет минути предприе отбранителна тактика. Въпреки че Кома се опита да му се изплъзне Депре го следваше изкъсо, но сигурно. Разликата помежду им вече е 8 мин., така че двубоят продължава с пълна сила. Далеч зад тях битката за място на стълбичката е не по малко оспорвана. Тя се води между 5-6 пилоти. Сред тях са миналогодишният победител на етапа в Икике- Паоло Конкавеш (Порт.), неговият сънародник Хелдер Родригес, словакът Свитко, симпатичният французин Давид Кастьо и любимецът на чилийците Франциско Лопес -Челеко.
Вчера състезателите имаха почивен ден, през който механиците са работили здраво, за да възстановят техниката.
Днес предстои един от най-тежките и дълги етапи в пустинята Атакама. Трасето ще отведе кервана от Копиапо до Антофагаста. Общата дистанция е 730 км, от които 480 са специален етап. Много пясък, големи дюни и не по малко каменисти пътища на надморска височина между 1000 и 3000 метра.


0