Краят на 2011 г. бе помрачен от веста за смъртта на два от най-известните и в същото време много критикувани модели на Dodge – кросовърите Caliber и Nitro. И двата автомобила бяха замислени и разработени по времето, когато компанията Daimler определяше правилата в Chrysler Group.
Caliber (на горната снимка) се появи на пазара през 2006 г., като целта на създаването му бе да заеме място на Neon и да изведе Dodge на челни места в този сегмент. Нещо подобно се опита да стори и Nissan със своя Qashqai, като японците имаха по-голям успех от американците.
Критиките към Caliber бяха най-вече към трансмисията и интериора. Месечните продажби на модела стигнаха своя пик през май 2008 г. с 12 856 единици, за да ударят дъното през ноември 2011 г. с едва 1 202 бройки. Наследникът на модела ще носи името Dart (на средната снимка) и е създаден на платформата на Alfa Romeo Giulietta. Той ще бъде показан на изложението в Детройт през януари..jpg)
Dodge Nitro (на долната снимка) също дебютира през 2006 г. Той бе създаден като по-спортен и по-мъжествен вариант на второто поколение Jeep Liberty, с когото ползваше една платформа. Критиките към него бяха най-вече заради лошия интериор, който освен това е и доста скъп, както и заради слабата динамика на пътя..jpg)
Най-добрите си продажби Nitro записа през март 2007 г. – 7 532 единици, а най-слабите през юли 2009 – 1 115 екземпляра. В свое интервю неотдавна генералният директор на Fiat-Chrysler Серджо Маркионе най-ясно обясни защо моделът вече е в историята: „Този автомобил никога не трябваше да бъде правен”.


7