Saab 900 Turbo Convertible
Представен за първи път през 1978, Saab 900 е подобрен вариант на 99. Най-забележителният вариант на модела се появява през 1986. Той е оборудван с 2.0литров 16-клапанов турбо-двигател, който със 160-те си коня бе способен да “изоре” асфалта. Производството приключва през 1994. За много фенове на марката 900, произвеждан между 1979 и 1993 е последният “истински” Saab. След това марката влиза под шапката на General Motors и имиджа с второто поколение 900/9-3 се променя значително.
Шведският автопроизводител Saab официално бе обявен във фалит. В понеделник вечерта компанията Swedish Automobile поиска от съда във Ванесборг да обяви банкрут и само ден по-късно искането бе уважено. Така, на практика, след 74 години бившият производител на авиационна техника престава да съществува.
Още от април тази година Saab престана да произвежда автомобили, а през ноември спря да плаща възнагражденията на своите работници. Независимо от трудностите компанията участва на изложението в Женева през пролетта и показа своя концептуален модел Phoenix (на снимките в галерията), който трябваше да бъде основа за новите, бъдещи дизайнерски насоки на марката. Явно обаче това ще бъде и последното творение на шведския автопроизводител.
През есента се появи шанс за спасение, след като бе постигната договорка с китайски компании, които да купят акциите на Saab. Сделката обаче не бе одобрена от General Motors, който е главен доставчик на компонентите за автомобилите на шведите.
Към този момент в компанията работят 3500 души. Те обаче няма да бъдат единствените потърпевши от обявяването на фалита. Той ще засегне, при това много сериозно, редица компании, които доставят части за Saab.


2