IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Водороден Opel ще обслужва летища в Берлин

Opel разширява своите изпитания на пазара с автомобили с горивни клетки.

Водороден Opel ще обслужва летища в Берлин


Фолкер Хоф, вицепрезидент на Opel, отговарящ за връзките с правителството, предаде ключовете на HydroGen4 на управата на новите берлински летища.

“Този автомобил, който използва система за задвижване с водород с нулеви емисии, ще ни даде ценна допълнителна информация относно приложимостта във всекидневието на тази авангардна форма на задвижване като част от програмата Clean Energy Partnership,” отбеляза по този повод Хоф.

“Летище BER е идеален партньор за нас, тъй като притежава на територията си първата в света неутрална по отношение на емисиите на CO2 зарядна станция. Зарядната станция на Total дава възможност за зареждане със „зелен” водород, произведен с енергията от вятърни електроцентрали на компанията Еnertrag. Двете компании Total и Enertrag също партнират на Opel в това начинание за проверка на пазарните перспективи. С подписването на споразумението и причислявайки BER към нашите партньори в проекта, ние затваряме кръга на идеята за устойчива мобилност.” Изпитателният проект на Opel с автомобили с горивни клетки е в ход от 2008 година.

Главният мениджър на BBI - компанията, която управлява летищата на германската столица Берлин - д-р Манфред А. Кьортген посочи, че енергийната ефективност и устойчивите решения са главните цели на берлинските летища по отношение на опазването на околната среда.

“Имеме сериозното намерение да превърнем новото летище Берлин-Бранденбург в най-модерното от този род в Европа с водеща позиция в опазването на енергийните и природни ресурси. Разбира се, същото е валидно и за използването на алтернативни системи за задвижване в автомобилния парк на летищния комплекс. Нашето сътрудничество с Opel и дългосрочният тест на водородния автомобил HydroGen4 ни дават отлична възможност да изпробваме пригодността на тази модерна и положителна към околната среда форма на задвижване при изпълнение на всекидневните си задължения на летището.”

Новото летище Берлин-Бранденбург ще започне пълноценна работа на 3 юни 2012 година и ще замени старите берлински аеропортове Тегел и Шьонефелд. Наред с BER, множество други компании, сред които ADAC, Allianz, Axel Springer AG/Bild, Coca-Cola, Hilton, Linde, Pace, Schindler, Veolia и NH Hotel Friedrichstrasse провеждат реални изпитания на водородното гориво като перспективна енергийна форма в съчетание с модела Opel HydroGen4. Обществени организации като градската администрация на Берлин и управлението на федерална провинция Хесен също участват в проекта. CEP е проект, представен от германския федерален министър на транспорта, строителството и градоустройството, чиято цел е да се демонстрира годността на водородното гориво за използване в условията на всекидневно движение. Проектът е най-мащабният по рода си в цяла Европа.

Моделът Opel HydroGen4 е последният крайъгълен камък в развойната дейност на Opel и General Motor в областта на системите за задвижване с горивни клетки. Неговият енергиен комплект е съставен от 440 на брой последователно свързани клетки, чиято енергия се ползва за захранване на синхронния тягов електродвигател. Tой е с максимална мощност 100 к.с. и осигурява на HydroGen4 време за ускорение от 0 дo 100 км/ч за 12 секунди и максимална скорост 160 км/ч.

Tрите композитни резервоара под високо налягане, изработени от усилени с въглеродни влакна полимери имат капацитет за 4.2 килограма водород, способни да осигурят автономен пробег до 320 километра. Зареждането им трае само три минути благодарение на технологията, осигуряваща налягане 700 бара. Тя е разработена от няколко основни компании, сред които и Opel.

Още по темата:

BMW и GM ще разработват заедно водородни технологии

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    uhpzopnc ( преди 13 години )
    swFTVl , [url=http://zskxbtejehuo.com/]zskxbtejehuo[/url], [link=http://kjshyfypwmxi.com/]kjshyfypwmxi[/link], http://hpqemeizsxus.com/
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    qhpgskfnuhl ( преди 13 години )
    k4kWAq eapbwktdmxjx
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Rena ( преди 13 години )
    This isnhigt's just the way to kick life into this debate.
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Шевролет защото Опел са собственост на Дженерал Моторс. Та простено е :)
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Браво,браво,ама аз Опел не виждам,а виждам Шевролет на снимките.Това как да е ама що само на летището?Някой май си е платил за рекламната кампания...Истината е че е много скъпо да се ползват тези технологии.Производството на водород за зареждането на горивните клетки отделя много повече емисии отколкото карането на хибрид или ел.автомобил,та дори и от конвенционален.Доста лицемерно е такива екологични технологии да се ползват на летищата при условие,че самолетите замърсяват най-много...
  • #1
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Браво на Опел. За пореден път доказват, че настигат конглокентите си. Още веднъж, БРАВО!