IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi R8 в Grand-Am сериите

Audi преправи успешния R8 LMS и ще се пуска на „24 часа на Дайтона“

Audi R8 в Grand-Am сериите


Новата спортна кола Ferrari 458 Italia Grand-Am, която наскоро представихме няма да е единствената гореща бегачка от Европа, която ще дебютира след месец на състезанието по издържливост “24 часа на Дайтона”.

Audi R8 Grand-Am премина тестовата програма на американска земя и ще направи бойното си кръщение след месец. Фините настройки на бегачката бяха направени по време на последния шейкдаун на пистата Дайтона, преди седмица и тя е готова да бъде доставена на частните отбори.

Audi R8 Grand-Am е базиран на успешното за марката R8 LMS, което има в актива си повече от 110 победи и 13 титли. Спортното подразделение на Audi използва състезателната кола от GT3, за да я адаптира към класовете GT и Grand-Am сериите в Щатите.

Audi R8 Grand-Am има съществени промени спрямо „побратимата“ GT3-ка и се нуждае от коренно различни настройки. Притискателната сила при нея е драстично по-ниска. Около 70 - 80% от аеродинамично сцепление се губи, защото правилата в Grand-Am изискват модифицирани компоненти по шасито. Например, предният сплитер може да се подава от предните контури с 38 мм. и кората отдолу трябва да е плоска. Задният дифузьор трябва да е идентичен със серийния, докато стандартът позволява задното крило да е широко само 152 см, т.е  с 26 см по-малко от това на R8 LMS. В допълнение, регламентът, изисква клиренс от 65 мм, което е с около 10 мм повече от минимума в GT3 сериите.

Наложило се е Audi да „сработят“ окачването на автомобила с гумите, чийто изключителен доставчик е Continental. Трябвало е да бъдат  деактивирани стандартните ABS и тракшън контрол системи.

Чрез рестриктор на постъпващия въздух и промени в електрониката, мощността на 5,2-литровия V10 двигател е намалена до 450-470 конски сили. Резервоара вече може да се пълни от двете страни на колата.

Вече е известен един от клиентските отбори за 2012 г., като се очаква подписване на договори с още три тима.

24 часа на Дайтона ще бъде през последния уикенд от януари.

Тагове: 458 italia grand am
0 от 500