Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Luxgen5 е серийната версия на концептуалния Neora EV, който бе показан тази година, по време на автосалона в Шанхай. Официално автомобилът ще дебютира пред публика през пролетта на 2012 година на шоуто в Тайпе.
От компанията споделят, че Luxgen5 е съобразен с международните пазари. Автомобилът е създаден съвместно с американската фирма Altair, а за системите на безопасност се е погрижила британската Mira. За крайния облик на Luxgen участие са взели и други инженерни компании, предимно от Европа.
На бъдещите клиенти ще бъде предложена възможност за избор между двата бензинови двигателя: 1,8-литров VVT Turbo с мощност 150 к.с. (макс. въртящ момент 230 Нм) или 2,0-литров VVT Turbo със 170 к.с. (въртящ момент 256 Нм).
Първият от двата двигателя върви заедно с 5 степенна автоматична скоростна кутия, а втория с 6 степенен автоматик, разработен от Aisin. По данни на производителя с по-мощния си двигател Luxgen5 се ускорява от 0 до 100 км/ч за приличните 8,5 сек., а максималната скорост стига до 210 км/ч.
В стандартното оборудване са включени ABS, BAS, система за разпределение на спирачното усилие EBD, ESC, TCS, HUD-дисплей и информационно-развлекателна система LUXGEN THINK+Touch, разработена заедно с производителя на смартфони НTC.