IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota ще взима дизелови двигатели от BMW

Японците са се насочили най-вече към 2.0-литровия агрегат със 184 к.с.

Toyota ще взима дизелови двигатели от BMW


Японският вестник Nikkei съобщи, че автомобилите Toyota, предназначени за европейския пазар, съвсем скоро ще бъдат оборудвани с немски дизелови двигатели. Азиатската компания се е насочила най-вече към двулитровия агрегат на BMW с мощност 184 к.с., който познаваме от новата 3-series (F30).

Ръководството на Toyota счита, че покупката на двигател от баварците е далеч по-изгодна инвестиция, отколкото разработването на нов агрегат. Според японците подобен ход ще повиши сериозно интереса към автомобилите на компанията.

Двигателят на BMW ще бъде слаган на Avensis, Rav-4 и, най-вероятно, и на Auris.

Твърди се, че в замяна Toyota ще даде достъп на BMW до хибридните си технологии.

От компанията съобщиха още, че производството на Auris ще бъде съсредоточено в завода на Toyota във Великобритания, за което ще бъдат инвестирани допълнително 256 млн. евро. Сега този модел се прави и в Турция, където място му ще бъде заето от Corolla.

Причината за този ход е, че в Източна Европа има по-голям интерес към седани, докато в Западна Европа се търсят повече хечбеци.

Тагове: BMW Toyota
0 от 500
  • #55
    20 rate up comment 18 rate down comment
    Знайко ( преди 14 години )
    Тойота са с много по-високо качество от БМВ. В третия свят 90% от автопарка са над 20 годишни Хайлендъри, Хайлуксове или Короли. Немските кошници просто не могат да стигнат тая възраст при такива условия.
  • #54
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Richard ( преди 14 години )
    До автора:Много харесвам статиите ви.Единственото,което не ми харесва,е че слагате запетаи ... навсякъде ... включително преди и - напълно грешно!
  • #53
    19 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Много добре знаят японците, че няма смисъл да влагат в разработки на нещо, което няма бъдеще. А дори и сега в Америка дизелите не се продават много добре.
  • #52
    7 rate up comment 1 rate down comment
    сдф ( преди 14 години )
    Вероятно е произведена в китай но е важно кой я е проектирал.
  • #51
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Електрониката или е китайски или китайска, така стоят нещата.
  • #50
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Т & B ( преди 14 години )
    Информацията в статията е представена в полза на БМВ, но в истинската статия се казва, че Тойота и БМВ ще си сътрудничат. Едните дават хибридна технология, другите дизелова. Можете да прочетете повече в http://***.worldcarfans.com/111112838530/bmw-and-toyota-planning-partnership-on-powertrain-technology
  • #49
    20 rate up comment 3 rate down comment
    аз ( преди 14 години )
    Незнам как стоят нещата с електроника в Тойота но си мисля че японците са силни там и на дали купуват електрониката от европа. Или е американска или японска. Познавам хора с Лексуси те нямам грижи с електрониката каквито имат хора с БМВ-та и Мерцедеси. Останал съм с впечатлението че японските коли са силни в тази област.
  • #48
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 14 години )
    Колкото и да не ми се иска, мисля, че това е добър ход и за двете фирми. Тойота ще купи невероятен дизелов мотор, а БМВ ще си оправи стар-стоп системите и даже може да пусне по-ефикасен хибрид. Всъщност те да му мислят, но за мен хода на действията е добър!
  • #47
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Да но сещаш се че не и от тойота, те също си купуват електрониката.
  • #46
    22 rate up comment 2 rate down comment
    RS1600 ( преди 14 години )
    В каква връзка споменавате 20 годишни автомобили?! Ако от тях ви се оформя мнението, ходете пишете някъде другаде, тук иде реч за нови коли.20 и дори 12 годишна кола ако карате - горе долу все тая коя марка е.Мисля, че е неоспоримо, че:1. БМВ са сред лидерите при дизелите (попрочетете нещо, за да се убедите).2. Toyota нямат конглокентни дизели.Разходите за развитие на нови групи двигатели са колосални - какво по-логично да си купиш наготово ако ще ти излезе по-евтино. Масова практика.