IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mazda показа революционна система

i-ELOOP ще бъде качена на автомобилите на компанията от 2012 г.

Mazda показа революционна система


Mazda разработи система за рекуперативно спиране с използване кондензатор, която ще може да се използва и за обикновени автомобили. Досега с подобна система разполагаха единствено спортните машини.

Тя носи името i-ELOOP и гарантира, че в градски условия, където на шофьора му се налага непрекъснато да подава газ и да натиска спирачка, ще намали разхода на гориво с около 10%.

Уникалното при тази система е наличието на кондензатор, който събира в себе си електроенергия, преобразувана от кинетичната енергия, създавана при спиране или намаляване на скоростта.

Този кондензатор е далеч по-успешно решение от батериите или маховика, тъй като позволява по-бързо зареждане и по-директно предаване на събрания заряд.

i-ELOOP (Intelligent Energy Loop) е предназначена най-вече за климатика, аудиосистемата и другите потребители на електричество в един автомобил. Тя започва да събира енергия в момента, в който водачът вдигне крака си от педала на газта.

Генераторът с променлив ток в системата е способен да създаде напрежение до 25 Волта, преди да го изпрати към кондензатора. Така само за секунди кондензаторът е зареден, а трансформаторите в него намаляват напрежението до 12 Волта, след което го изпращат за потребление от уредите в колата.

Ако е необходимо, i-ELOOP може дори да зарежда акумулатора на автомобила. Системата работи винаги, когато водачът не натиска педала на газта и това позволява да се икономисва гориво за произвеждане на електричество чрез генератор.

Първата кола на Mazda, която ще бъде снабдена с i-ELOOP, е концептът Takeri, който е в основата на новата Mazda6.

Тагове: Mazda6 mazda takeri i-eloop
0 от 500
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Dude ( преди 14 години )
    Ами поне 3-4 пъти ми се налага да ходя да ми чистят грешката, която дава, като батерията падне под някакво си ниво. Т.е карам си, включва си се, и когато трябва да запали колата го прави и батерията пада под някакво ниво и почва да мига лампата. Всичко хубаво, ама грешката се чисти само в сервиз, дори и да ти се зареди батерията след това от каране. А да не говорим ,че като ще даде грешка, защо въобще се ключва, като е ниско нивото.
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    behi ( преди 14 години )
    С какво те разочерова и-стопа?
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Dude ( преди 14 години )
    хмм, дано са го измислили тоя път, защото сегашният i-stop е голямо разочарование, бърз е но това е всичко
  • #26
    2 rate up comment 3 rate down comment
    бб ( преди 14 години )
    Именно, това което пиша е елементарно, но повечето отворковци тук и това не знаят. Извинявам се че занимавам хора които разбират от това с тези глупости, но многото "разбирачи" напъващи се да обясняват неща, които не са им ясни ме изнервиха и така като гледам темата много се оспами. Освен това се измести от темата на статията за което съжалявам. И престанете моля ви се с тези "казанлъшки", "миризми" и "Ауди 80". Ставате вече банални. Това не е детска градина.
  • #25
    5 rate up comment 9 rate down comment
    до 66 ( преди 14 години )
    Пич,ти си ***,но ние не сме.Обясняваш елементарни неща,които никой не е те е питал и не е коментирал.Ако ти сега откриваш топлата вода,товой проблем.Това което си написал е на нивото на детската градина.Явно току що си прочел в Гугъл за принципа на магнитната индукция и искаш да споделим ентусиазма ти.Сори,това го знаех в 1-2 клас.Влез в някой първолашки форум,има шанс за някое дете това да е новина.Подозирам,че си казанлъшкия *** с дъртото ауди.Такова невество едва ли има някъде другаде.
  • #24
    15 rate up comment 4 rate down comment
    бб ( преди 14 години )
    Ще помоля ако някой не разбира от електричество да не коментира !Такъв е принципа на генераторите. Намотка се върти в магнитно поле, при пресичането му в нея се индуцира напрежение, което се появява на изводите и. Свързваш консуматор и протича ток. Поради въртенето намотката се приближава и отдалечава от магн. поле, затова напрежението е с форма на синусуида. Ако всичко това не ти говори нищо, значи не трябва да спориш тук. Гледай си картинките на коли и казвай коя на какво ти прилича.
  • #23
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Този '66' е прочел в търсачката няклко думи от основите не електротехниката и иска да се направи на компетентен "Ти какъв друг принцип познаваш ти, освен индуктиране на електродвижещо напрежение ..." ни в клин,ни в ръкав!
  • #22
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до:до моркова умен ( преди 14 години )
    Добре,че е Гугъл,че и ти да накълвеш нещо в последния момент.Много си зле,само това ще ти кажа.
  • #21
    4 rate up comment 8 rate down comment
    do 66 ( преди 14 години )
    "Какъв друг принцип познаваш ти, освен индуктиране на електродвижещо напрежение .."...a бе ей,лалугер,кой е говорил за принципи на индуктиране на напрежение?Връщам и чета,няма такова нещо.Ти си измисляш нещо и започваш да спориш сам със себе си за да изместиш темата,т.е колко си ***.Тези нмоера в селото ви може да минават,но не е тук.***!
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до моркова умен ( преди 14 години )
    ти освен москвичи за други коли чувал ли си малкия???? И вземи попитай чичо ти Гошо гугълчето та дано си научиш некакви интересни неща за електрическите машини в автомобилите.