IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mazda показа революционна система

i-ELOOP ще бъде качена на автомобилите на компанията от 2012 г.

Mazda показа революционна система


Mazda разработи система за рекуперативно спиране с използване кондензатор, която ще може да се използва и за обикновени автомобили. Досега с подобна система разполагаха единствено спортните машини.

Тя носи името i-ELOOP и гарантира, че в градски условия, където на шофьора му се налага непрекъснато да подава газ и да натиска спирачка, ще намали разхода на гориво с около 10%.

Уникалното при тази система е наличието на кондензатор, който събира в себе си електроенергия, преобразувана от кинетичната енергия, създавана при спиране или намаляване на скоростта.

Този кондензатор е далеч по-успешно решение от батериите или маховика, тъй като позволява по-бързо зареждане и по-директно предаване на събрания заряд.

i-ELOOP (Intelligent Energy Loop) е предназначена най-вече за климатика, аудиосистемата и другите потребители на електричество в един автомобил. Тя започва да събира енергия в момента, в който водачът вдигне крака си от педала на газта.

Генераторът с променлив ток в системата е способен да създаде напрежение до 25 Волта, преди да го изпрати към кондензатора. Така само за секунди кондензаторът е зареден, а трансформаторите в него намаляват напрежението до 12 Волта, след което го изпращат за потребление от уредите в колата.

Ако е необходимо, i-ELOOP може дори да зарежда акумулатора на автомобила. Системата работи винаги, когато водачът не натиска педала на газта и това позволява да се икономисва гориво за произвеждане на електричество чрез генератор.

Първата кола на Mazda, която ще бъде снабдена с i-ELOOP, е концептът Takeri, който е в основата на новата Mazda6.

Тагове: Mazda6 mazda takeri i-eloop
0 от 500
  • #19
    5 rate up comment 3 rate down comment
    бб ( преди 14 години )
    Още един специалист! Хайде да ни обясниш принципа на генериране на ток! Какъв друг принцип познаваш ти, освен индуктиране на електродвижещо напрежение при пресичане на намотка на магнитно поле! Предполагам говориш за т.н. "динамо" при автомобилите, но трябва да си виждал диаграма на прав и изправен ток, за да ти обясня, че не е чак толкова прав токът от "динамо". Това не са неща за обсъждане тук.Тук някой говори за суперкондензатор. Ако използват такъв добре, но никъде не го пише в статията.
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до:До специалиста 66 ( преди 14 години )
    Морков ***,от времето на москвич 408 няма генератори на прав ток.Дори 412 бяха с променливо токов генератор.Ама ти верно си много просто парче.
  • #17
    3 rate up comment 8 rate down comment
    До специалиста 66 ( преди 14 години )
    Променлива е на *** мисловната дейност...има и с прав и с променлив ток генератори, така че не изразявай компетенции...тези дето са с изправителен блок не са единствени в автомобилната индустрия, айде да си миеш краката и да си лягаш до гоуфата, че ще ти се кара тати
  • #16
    7 rate up comment 3 rate down comment
    бб ( преди 14 години )
    До: до: ббХайде сега ти като си толкова отворен да ми покажеш къде в статията се казва какъв е токът? "Генераторът с променлив ток..." Ако това имаш предвид, много си зле. То няма друг генератор, всички генератори са на променлив ток, после се изправя. Тук важното е ГОЛЕМИНАТА на тока откъдето може да се съди за мощността. Но всички тези работи ако ги знаеше нямаше да говориш глупости. И не приемам човек който хабер си няма от тези работи да ми казва какво да правя с дипломата си!
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Процесът е по-сложен,тук са се опитали несполучливо да го обяснят.Все пак едно се набива на очи,този Бичкията е с доста примитивни познания в електрониката.
  • #14
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до бичкията ( преди 14 години )
    А бе гей олигавен,виж се какво си на писал "защото не знаеш напрежението при което се зарежда акумулатора" кой акумулатор,бе ***?Този на колата съм ти написал с колко се зарежда.Този за който пише в статията е друг,няма нищо общо с главния.Правиш ли разлика,бе ***?Той се зарежда с 12 волта от съвем различен генератор.Баси простия патър,честно!Има инфо на английски в търсачата,ама ти си ***.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    44 ( преди 14 години )
    Не е така.Преводът е супер некомпентен.Това граничи с невежество.То пък от този сайт какво да очакваш.Нали единия от драскачите тук си хвалеше ауди 80-ката,смятайте каква им е летвата!Че и се оказа ***,баси!Въшливи ***!
  • #12
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До: до бичкията ( преди 14 години )
    *** *** ***,пусна търсачката, за да ми кажеш на какво напрежение се зарежда акумулатора,но няма как по-долу да заличиш простотията,която написа,че се зареждал на 12 волта.Толкова си ***,че в разстояние от няколко минути не знаеш какво си писал.Другия път,като решиш да се правиш на умник,ползвай първо търсачката,а не след като си се осрал,като карпатски вълк да го правиш.Сега интересно каква нова глупост и простотия си измислил?Очаквам с нетърпение да ме разсмееш!Давай,ти си!:)))
  • #11
    4 rate up comment 8 rate down comment
    до: бб ( преди 14 години )
    Кое е левашкото бе компютърен инДжинере?!Хората са ти дали най-обща информация,без кой знае какви подробности.Кажи кое е левашкото,че ти казват какъв ще е тока и с какво максимално напрежение ли?Ти специално ако случайно си завършил за компютърен инДжинер можеш спокойно да си хвърлиш дипломата където не минават хора!
  • #10
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до бичкията ( преди 14 години )
    Ей,*** ***,като не знаеш нещо,питай.Не се прави на философ,защото си невеж селянин.Напрежението при което се зарежда акумулатора(както си го написал ти),тъпчо,варира от 13.2 до 14.8 волта според зарядния ток.