IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Daimler закрива Maybach до 2 години

Новата S-Class на Mercedes-Benz ще замени луксозните модели на Maybach.

Daimler закрива Maybach до 2 години


Daimler AG планира до 2 години да ликвидира марката Maybach заради нищожния интерес към тези луксозни и скъпи автомобили.

Топ-мениджърите на компанията са категорични, че по този начин ще могат да се съсредоточат и да насочат по-голям ресурс към разработването на нови модели Mercedes-Benz.

„Стигнахме до заключението, че сега е най-добрият момент да прекратим този неизгоден бизнес – заяви един от шефовете в компанията пред Autocar. – Вече имаме план, според който нишата, оставена от Maybach 57 и 62, ще бъде заета от Mercedes-Benz S-Class. Ще се съсредоточим върху 3 нови версии на този автомобил, като едната от тях ще бъде S600 Pullman”.

През 2010 г. концернът Daimler планираше да подпише договор за сътрудничество за разработка на нови модели Maybach с компанията Aston Martin. Именно Aston Martin щеше да произвежда луксозните лимузини, в замяна на което щеше да получи достъп до двигателите на Daimler. Година по-късно обаче сделката пропадна.

Марката Maybach бе възстановена през 2002 година, но заради кризата обемът на продажбите силно изостава от планирания. Първоначално през 2002 г. бе планирано годишно да се продават 1000 автомобила от марката, но сега продажбите са намалели до 200 годишно.

Тагове: daimler maybach mercedes-benz
0 от 500
  • #13
    5 rate up comment 7 rate down comment
    G777 ( преди 12 години )
    I VW PRITEJAVA BUGATTI NO NALI SE SESHTASH...,PRI RR E RAZLICHNO, KAZVAM CHE E SUVMESTNA RAZRABOTKA ZASHTOTO AKO NE SA NAMESENI INJINERITE NA RR NQMA DA SE POLUCHI TOVA, PHANTOM SI BESHE DURVO, BMW MU DADOXA DINAMIKA BEZ DA PROMENQT TRADICIITE.SUSHTOTO STANA I S BENTLEY, ZASHTOTO PREDI DA SE NAMESQT NEMCITE VELIKITE LIMOZINI NA ANGLIA SI BQXA EDNI MUDNI KOSHNICI.TAKACHE PAK STIGAME DO TAM CHE NEMCITE PRAVQT NAI-DOBRITE LIMOZINI, A MAYBACH E TOCHNO TAKAVA.PROCHETI ZA ZEPPELIN 62 OT 2009
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    фен на мерцедес ( преди 12 години )
    много жалко...майбах са една много хубава марка коли на която аз се възхищавам...те винаги са били класа и винаги ще останат...дано да не ги закрият...!!!
  • #11
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Аз писах "Отлично решение!". Майбаха технологично е отлична кола, и като техника има малко общо с ЕС-класата. Имах предвид че ИЗГЛЕЖДА като ЕС-Класа. Т.е. няма лице на отделна марка. А относно Ролс-Ройс: това не е "съвместна разработка" с БМВ, а БМВ притежава (!) Ролс-Ройс от 2001-ва година! Много отделни части в РР се използват и в 7-*** серия Е65. Но забележете че Фантом не изглежда като 7-*** серия!
  • #10
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Wane ( преди 12 години )
    Според мен имаха изцяло грешна стратегия за възраждането на Maybach от самото начало. 57 и 62 прекалено много напомняха за раздута и разкрасена S-класа, което е недопустимо в този ценови клас и когато трябва да се борят за свръх престиж. Rolls Royce Phantom излезе по същото време, но се оказа сполучлив модел, а също ползва техника от "масов" автомобил - BMW 7.
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    123 ( преди 12 години )
    В този клас никой несе интересува от техника. Ако ще и стехника от W160 да е пак ще се купува стига дизайна и излъчването да носят необходимото послание. Бентли използва 6.75 литровия си V8двигател вече не знам поне 30 г. а G-class с малки промени се продава също от толкова и то успешно.Така ,че тук акцента е съвсем друг и наистина мениджърите на Бенз го оплескаха още от началото
  • #8
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Лудория ( преди 12 години )
    Защо на мен ми се въртят спомени, че Майбах всъщост е с техниката на S класата от 1998 година?! Нещо такова писаха и коментираха, че това е причината да няма успех на пазара...
  • #7
    8 rate up comment 4 rate down comment
    IT ( преди 12 години )
    Всъшност и аз споделям мнението на Анонимния...Майбах може да е добра лимузина но уви без индивидуалност и харизма. МБ наистина се издъниха с менажмента колкот и накичена с разни екстри да е това си един мерцедес ЕС-клас дори смятам че изглежда попмозно и леко кичозно хахха :) Далеч от аристократичният стил Ролс и Бентли....този клас автомовили се купуват точно заради тази аристократична усанка. Истинските джентъмени не си падат по ХйТек кичозни джаджи а по дискретн и стилен лукс....:)))
  • #6
    10 rate up comment 5 rate down comment
    да ( преди 12 години )
    просто МБ се лутат в това, което правят. Вместо да заложат на ясна концепция в 21 век те продължават да преследват напълно самоцелни СЛОЖНОСТИ. И оттам тази любима на всички марка просто дърпа назад. Нещо като БДЖ на 21 век.
  • #5
    8 rate up comment 8 rate down comment
    G777 ( преди 12 години )
    NEDEI DA GOVORISH GLOPOSTI, TOVACHE BENTLEY E VW PHAETON SUS SMENENA EMBLEMA I 3 PATI PO VISOKA CENA NE SE OTNASQ SUSHTOTO I ZA MAYBACH.RR PHANTOM SUSHTO E SUVMESTNA RUZRABOTKA S BMW NO PROSTO BENTLEY I RR SA NALOJENI MARKI.A MAYBACH E NAI-DOBROTO NA PAZARA.NE CHE NQKOI OT NAS SE E KACHVAL V TEZI KOLI, NO S GODINITE I STATISTIKITE MN NESHTA SA SE DOKAZALI.
  • #4
    17 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Отлично решение!Марката щеше да има бъдеще ако имаше собствено лице и идентичност. Не може да правиш разтеглена ЕС-Класа (на вид поне), да и сложиш двойна и тройна цена, и да я пуснеш срещу Ролс-Ройс. Просто не става.