.jpg)
При тестът ни на старото поколение Captiva, моделът беше на косъм да получи оценка "Отличен". Автомобилът ни спечели с това, че е достъпен, разполага с богато оборудване, лесен е за каране, има добра проходимост, сигурен е, и предлага много, много място в салона.
С не толкова добро впечатление обаче останахме от "мекото" поведение в завой и прекалено лекия волан, които при извънградско каране ограничаваха динамиката на автомобила.
Както и да е, това беше стария модел. Сега има нов и ключова при него и именно "Динамиката".
.jpg)
Всичко в новия модел е създадено, за да дава повече динамика. Като започнем от дизайна, минем през новите двигатели, новите трансмисии и стигнем до коренено различното поведение и управление на колата.
Новата Captiva е като тунингована от Chevrolet, в буквалния смисъл на думата. Задължителни за един добър тунинг са по-мощния двигател, по-добрата трансмисия, по-стабилното окачване, по-прецизното управление, по-добрите спирачки и разбира се - подобаващата на новите възможности на колата динамична визия.
При новата Captiva всички тези подобрения са налице, а още по-добрата новина е, че са налице и всички предимства, които познаваме от стария модел (вижте повече ТУК).
.jpg)
Ще започнем с това, че визията на Captiva не подвежда. Динамичните форми на новата Captiva са в пълен унисон с възможностите й на пътя. Возилото има пътно поведение като на седан - ускорява добре, спира добре, стои много стабилно в завои, дори с висока скорост, а волана дава точна информация за случващото се на пътя.
Позицията на седене и разположението на педалите, волана и скоростния лост също напомнят на по-удобните за каране седани. В същото време обаче, благодарение на по-големия клирънс Captiva предлага "поглед отгоре", давайки отлична видимост във всички посоки.
.jpg)
Карахме колата в града, на магистралата, по извънградски шосета, както и извън пътя. Нямаше място където Captiva да не се представи на ниво. Версията, която изпитахме, се задвижва от най-мощния дизелов 2.2-литров двигател, генериращ 184 к.с. при 3800 об./мин и 400 Нм. при едва 2000 об./мин.
Двигателят е четирицилиндров, с два разпределителни вала, турбокомпресор с променлива геометрия (VTG) и междинен охладител на сгъстения въздух, както и със система за впръскване на горивото common rail.
Динамичните параметри на новата Captiva оборудвана с този двигател са – ускорение 0-100 км/ч за 9.4 секунди, ускорение 80-120 км/ч за 9.6 секунди и максимална скорост от 200 км/ч. Консумацията на гориво в комбиниран цикъл е 6.4 литра/100 километра, отговарящи на емисии от 170 г/км.
В тази конфигурация Captiva ускорява отлично, давайки сигурност при всяко изпреварване. Динамиката е отлична, особено при скорост от над 40 км/час. На магистралата, ускорението между 90 и 130 км/час също изненадва приятно. В града пък, приятно ни впечатли новата автоматична трансмисия, която работи много по-гладко от предишната, както и нивото на шум и вибрации от двигателя, които са редуцирани осезаемо.
.jpg)
Сигурно се досещате, че тунинговането на тема динамика е отнело от възможностите на колата извън пътя. Това е така, най-вече заради дизайна на новата предница, където бронята слиза много по-ниско от тази на стария модел. Това, поне според нас не е голям минус, тъй като тези автомобили много рядко биват подлагани на тежък офроуд, за какъвто и без това не са предназначени.
Иначе задвижването си е същото - електронно към четирите колела, което задвижва предния мост, а при нужда изпраща въртящ момент и към задния мост.
Най-малка е промяната в салона, който напомня силно на този, който познаване от старото поколение на колата. Въпреки това интериорът има с какво ново да се похвали. Мястото, което преди се заемаше от ръчната спирачка, сега представлява огромна жабка, която може да събере няколко бутилки (от 1.5 л) или други обемисти предмети. Самата ръчна спирачка пък е заменена от електрическа, която се командва от бутон.
.jpg)

Започнахме с това, че старото поколение Captiva беше на косъм да получи оценка "Отличен". Сега, при новото поколение на колата, тази оценка е напълно заслужена. Заслужена е, защото возилото е успяло да се отърве от недостатъците на своя предшественик, запазвайки всички негови предимства и прибавяйки нови.
Новата Captiva има всички качества да продължи успехът на своя предшественик, който се превърна в една от най-често срещаните нови коли по улиците на България. Дали това идеалният SUV автомобил за българина, само времето ще покаже.
Подробна (техническа) информация за новата Captiva вижте ТУК.
Оценка по десетобалната система
Приложимост в ежедневието - 9 (Captiva се кара еднакво добре както в града, така и извън него)
Надеждност - 8 (Изглежда солиден като изработка, но нямаме представа колко дълго би се запазило това впечатление)
Оборудване - 7 (По-скъпите версии разполагат с всичко необходимо)
Пространство - 10 (просторен салон, голям багажник)
Цена/Качество - 9 (цените започват от 39 990 лв. без ДДС за 7-местната версия с двойно предаване)
Качество на материалите - 8 (Материалите в интериора са с добро качество, но промяната там е минимална)
Разход на гориво - 9 (Версията която тествахме (184 к.с.) регистрира среден разход от 7.8 л./100 км)
Удоволствие от шофирането - 10 (Дори скептиците в екипа останаха приятно изненадани)


21