Пазарът на нови автомобили в Европа през 2012 г. не го очаква нищо добро. Това обявиха експертите от Центъра за автомобилни изследвания CAR. Заради световната финансова криза спадът на продажби догодина ще бъде с около 5.3 % в сравнение с тази.
„През 2010 г. Западна Европа стана най-проблемният регион за автоиндустрията в света – обяви шефът на CAR Фердинанд Дуденхефер (на долната снимка). – Според нашите изчисления намалението на продажбите догодина ще бъде с около 671 000 автомобила, което е равно на продукцията на 2 големи завода. Това ще бъде най-ниският резултат през последните 18 години”.
Финансовата криза се отрази доста зле на купувачите в Европа, като най-сериозно пострада пазарът в Испания и Италия. Само за месец октомври тази година намалението е с 1.4 %.
Най-сериозни са пораженията при Fiat – минус 10 %. При PSA Peugeot Citroen спадът е с 6 %, при Opel – 3 % и при Renault – 2 %.
Има и производители, които обаче успяха да увеличат продажбите си, въпреки кризата. В Европа това са Volkswagen и Ford, докато BMW например записва спад с 1 % при машините от премиум –класа. По-сериозно е отсъплението на Mercedes-Benz в луксозния сегмент – минус 11 %. Загуби записват и японските концерни Toyota и Suzuki, докато Huyndai и Kia продават все повече автомобили.