Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Преди около месец френското автомобилно студио Genty разкри, че ще извадят на бял свят най-красивия и динамичен суперкар в света, който ще припомни на ценителите, какво е това „удоволствие от управлението“. От самосебе си се разбира, че с модела Akylone ентусиазираните специалисти на Genty хвърлят ръкавицата не на кой да е, а на ексклузивния суперкар Bugatti Veyron.
В анонса тогава се съобщаваше, че мощността на двигателя, предвиден за модела е 1000 к.с, а максималния въртящ момент стига 1274 Нм. Вече има и повече подробности за този агрегат.
Всъщност би-турбо V8 двигателят с обем от 4,8 литра е собствена разработка на Genty. Моторът е със система за директно впръскване и две турбини. Според инженерите на студиото, въпреки нескромните си технически параметри автомобилът ще отговаря на еко-стандартите Еuro-6.
Двигателят ще бъде съчетан със седемстепенна секвенционална скоростна кутия, с управление от лостчета зад волана.
Според изчисленията от 0 до 100 км/час Genty Akylone ще може да се ускори за нищожните 2,8 сек. и ще достига максимална скорост от 345 км/ч.
От студиото са се подготвили да изработят общо 15 екземпляра от модела