IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota FCV-R ще се движи с водород

Toyota подготвя масово производство на автомобили с горивни клетки.

Toyota FCV-R ще се движи с водород


В момента Toyota е лидер на пазара по производство и продажба на хибридни агрегати, задвижвани с гориво и електричество. Със сигурност японската марка ще продължи да играе ключова роля в това отношение и в бъдеще. Неотдавна от компанията намекнаха техните амбиции за нарастване на продажбите до 2020 г. Това обаче не означава, че целите на компанията по отношение на екологичните и „зелени“ возила ще бъдат загърбени.

Миналата седмица се заговори, че до 2015 година Toyota има намерение да пусне в масово производство автомобил задвижван с хидроген (водород) и ето, че приказката се превръща в реалност, след разбулването на Toyota FCV-R Concept, който ще бъде показан на автоизложението в Токио 2011,  в края на месеца.

Потресаващо изглеждащият седан е предвестник на следващата генерация автомобили с горивни клетки, захранвани с водород. Клетките, превръщащи химическия елемент в електроенергия са разположени в долната част на шасито. Това не лишава кабината на FCV-R от пространство и според запознати вътре спокойно може да пътуват четирима възрастни.

Резервоара, в който горивото е под налягане от 70 Мра (700 бара) би трябвало да е достатъчен за изминаване на около 700 км. Повече подробности за  FCV-R се очакват след откриването на изложението в Токио.
 

Тагове: toyota fcv-r
0 от 500
  • #8
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Хиндербург ( преди 13 години )
    Колите с водород биха били реална алтернатива на съществуващите фосилни горива ако не бяха толкова енергоемки. За да се отдели водорода от водата се израсходва 4-5 пъти повече ел. енергия отколкото, когато кислорода и водорода се обединят и създат вода и ел. енергия за задвижването на автомобила. Да не говорим, че съхраняването на водорода в автомобила трябва да е с постоянна ниска температура, което означава допълнително енергия за охлаждане дори в спряло положение.
  • #7
    7 rate up comment 7 rate down comment
    ili ( преди 13 години )
    П.П. Малка корекция,прототипът на Toyota все още не е показан и на щанда :D . Коментарите ми са до първият Анонимен.
  • #6
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Q ( преди 13 години )
    Bravo na TOYOTA.
  • #5
    10 rate up comment 14 rate down comment
    ili ( преди 13 години )
    До Анонимния: Ако не знаеш немците от Mercedes и BMW разработват тази технология много отдавна.Дори тази година Mercedes успешно направиха околосветско пътешествие с трите си прототипа докато прототипа на Toyota все още стой на щанда.
  • #4
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Osven grivnite ... mai i telefonite shte im izzimat ... kakto i fotoaparatite tokuvij niakoi e reshil da snima i BAM - niama izlojenieee
  • #3
    13 rate up comment 16 rate down comment
    Ракетен инженер ( преди 13 години )
    700 бара и водорад!АУ!!!Яка бомба!! На това изложение трябва да пускат посетителите с гривни за статично електричество :):):):)
  • #2
    17 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Отново другите трябва да се учат и да следват лидера в автомобилостроенето.За съжаление някой не могат да преглътнат факта,че японците са номер едно по отношение на качество,иновативност,цена и надеждност.
  • #1
    11 rate up comment 21 rate down comment
    Ракетен инженер ( преди 13 години )
    Смешно :) Тази кола- бомба как ще се смести в ATEX директивата??Ще има да се взривяват тази идея за водородни коли е много стара, сигурно са пробвали през 18 век да правят такива , но са гръмвали след 100 метра - изобретателя е ставал на каима Възможно е ..ДА да се направи , но каква ще им е цената 10торно по-скъпа от луксозна нова кола ....