
Когато видиш на пътя Smart или Fiat 500, те ти се струват съвсем мънички, смешни и направо детски. С една дума – недорасли. Но, ако погледнеш техните размери, се оказва, че съвременните мини коли съвсем не са компактни. А се водят за такива. Само, че с всяка изминала година те растат все повече и повече.
Примери за това, колкото искаш. Първият е появилият се през 60-те години на миналия век Renault 4. Той празнува своята 50-годишнита на пазара, където се утвърди като семеен автомобил. Четириместният хечбек с приличен багажник става първата кола за много семейства, тъй като е достатъчно практичен, а и евтин за времето си. Renault 4 се произвежда повече от 30 години и се радва с огромен успех в 14 страни по света, сред които са Австралия и Чили. За своето време той се счита за „компактен, но пълноценен”. Дължината му е 3.66 м., което означава, че е по-къс от съвременния Toyota Yaris Verso – 3.86 м..jpg)
Трябва да припомним, че Yaris в наши дни се счита, са субкомпактен модел и в представата на мнозина той не е автомобил. В сравнение обаче със Smart For Two японският мъник си е направо миниван. Smart те кара да се чувстваш като в кутийка, тъй като в него има място за шофьор, един пасажер и не особено голяма чанта. Ако го сравниш с Polo например, той си е недорасъл. 
Това чувство се засилва още повече на фона на един Chevrolet Suburban, който в представите на мнозина е автомобил с нормални размери. 
Само, че преди 50 години Smart (2.69 м. от носа до опашката) едва ли би предизвикал умиление у когото и да е. Даже направо би оскърбил средностатистическия европеец. Та в машина с подобни размери са се събирали по 4, даже 5 човека. Става дума за Fiat 500 и Mini, които предизвикаха фурор на пазара след появяването си. 
Тези триметрови герои и днес могат да вършат работа. Това става ясно от следващото сравнение. В него се вижда, че Fiat 500, който е еталон за малък градски автомобил, спокойно се вмества в размерите на електрическия Mitsubishi i-MIEV, който се води субкомпактен модел. 
Още по темата:
Ford Focus - удобен за 97.5% от населението по света


0