IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как еволюираха мини колите за 50 години?

Настоящите мъници не са толкова компактни, колкото изглеждат

Как еволюираха мини колите за 50 години?


Когато видиш на пътя Smart или Fiat 500, те ти се струват съвсем мънички, смешни и направо детски. С една дума – недорасли. Но, ако погледнеш техните размери, се оказва, че съвременните мини коли съвсем не са компактни. А се водят за такива. Само, че с всяка изминала година те растат все повече и повече.

Примери за това, колкото искаш. Първият е появилият се през 60-те години на миналия век Renault 4. Той празнува своята 50-годишнита на пазара, където се утвърди като семеен автомобил. Четириместният хечбек с приличен багажник става първата кола за много семейства, тъй като е достатъчно практичен, а и евтин за времето си. Renault 4 се произвежда повече от 30 години и се радва с огромен успех в 14 страни по света, сред които са Австралия и Чили. За своето време той се счита за „компактен, но пълноценен”. Дължината му е 3.66 м., което означава, че е по-къс от съвременния Toyota Yaris Verso – 3.86 м.


Трябва да припомним, че Yaris в наши дни се счита, са субкомпактен модел и в представата на мнозина той не е автомобил. В сравнение обаче със Smart For Two японският мъник си е направо миниван. Smart те кара да се чувстваш като в кутийка, тъй като в него има място за шофьор, един пасажер и не особено голяма чанта. Ако го сравниш с Polo например, той си е недорасъл.

Това чувство се засилва още повече на фона на един Chevrolet Suburban, който в представите на мнозина е автомобил с нормални размери.

Само, че преди 50 години Smart (2.69 м. от носа до опашката) едва ли би предизвикал умиление у когото и да е. Даже направо би оскърбил средностатистическия европеец. Та в машина с подобни размери са се събирали по 4, даже 5 човека. Става дума за Fiat 500 и Mini, които предизвикаха фурор на пазара след появяването си.

Тези триметрови герои и днес могат да вършат работа. Това става ясно от следващото сравнение. В него се вижда, че Fiat 500, който е еталон за малък градски автомобил, спокойно се вмества в размерите на електрическия Mitsubishi i-MIEV, който се води субкомпактен модел.

Още по темата:

Ford Focus - удобен за 97.5% от населението по света



 

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 14 години )
    Естет - не си прав! Цялата ми рода са слаби по принцип. Нормалните ни тегла са от 75 до 85 килограма, без щангиста, той е 95. Спрямо 2/3 от приятелите ми, аз съм слаб. Понеже съм 182 см., 80 кг. Прав е човекът, че има масово затлъстяване както и мутация в ръста. Загледай се в едно училищие и какво ще видиш: 10-ти клас са по-високи от теб, по-тежки от теб, изглеждат по-дърти от теб (не се шегувам за годините) и това даже не им прави впечатление, спрямо нас!!!
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Естет ( преди 14 години )
    Хайде сега,средният ръст не е180см.,отделно 100 кг. хич не е нормално тегло,ако не говорим за затлъстели пичове с коремчета. 100 килограма са си 100 килограма,една *** е по-лека с всичките й тлъстини.За такива дундьовци по 100 и над 100 килограма си има миниванове.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Пацо Змея ( преди 14 години )
    Малките коли предлагат повече от това, което изглежда на пръв поглед. Пространството в съвременните малки автомобили е разчетено да се използва на максимум.
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    men ( преди 14 години )
    Прав си приятелю, с едно малко уточнение - все пак междуосието при Пасат В6 и В7 е с малко, но по-голямо от новия Фокус за разлика от ширината(габаритите), но при предния модел разликата е наистина впечатляваща в полза на Фокус в сравнение с В5
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Искам да видя наложена ширината на Форд Фокус върху тази на ФВ Пасат. А уж са в различни класове. Ха-ха.Моля несъгласието с мнението ми да се изразява само след проверка на ширината на двата автомобила.
  • #2
    8 rate up comment 0 rate down comment
    бб ( преди 14 години )
    Истината е, че съвременните коли не само растат по дължина и междуосие, а и дебелеят. По височина и ширина. Под височина имам предвид най-вече предният капак, но както се вижда от силуетите в статията и височината на купето расте.
  • #1
    20 rate up comment 0 rate down comment
    smigul ( преди 14 години )
    супер само че вижте в статистиката системите за безопасност и увеличението на размера на европейците. Средния ръст преди 50 години за мъжете е бил 170см, сега е 180. Това хич не е малко. Да не говорим че тогава всички са били по 60кг а сега са по 100.