След като две години Dacia се състезаваше със специално подготвен Duster, бюджетната компания на Renault предприе доста нестандартно решение, пускайки се в ледената надпревара с миниван. Lodgy Glace е МРV, базиран на очакващия официалната си премиера през март, в Женева нов модел на марката Lodgy MPV.
Напрактика се оказва, че с този си ход Dacia е първият производител в историята на Andros Trophée извадил миниван на трасето, разбивайки нормите, че в подобни състезания се кара хечбек, седан или кросовър.
Не една, а две коли Lodgy Glace ще се появят още на първото състезание от сезона, който започва на 3-ти декември. Титулярен пилот на едната ще е четирикратния шампион от F1, 57 годишният Ален Прост, а другата ще си разменят неговият син Никола Прост и Еванс Стивенарт.
Lodgy Glace е създадена специално за тези серии, които са характерни с много стриктни изисквания по отношение на техниката. Колата е подготвена от външните изпълнители Tork Engineering (дизайн, компоненти, сглобка) и Sodemo (двигател) под зоркото око на Renault Sport Technologies. Като база е използвана и логистиката от досегашния Duster.
Според спецификациите Lodgy Glace има шаси от тръбна конструкция, окачване Öhlins и 3.0-литров , V6 двигател на Nissan с по 4 клапана на цилиндър и максимална мощност от 355 к.с., разположен зад централната напречна ос. Предаването се осъществява от 6 степенна скоростна кутия, към четирите колела.
Сезонът на Trophée Andros включва общо 7 кръга по заледени и заснежени писти, с много завои и дрифтове. Във всяка серия стартират по 4 автомобила, които карат 4 обиколки по системата на елиминация до финал.