IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новата Toyota Yaris пристигна в България

Моделът е създаден според клиентски препоръки.

Новата Toyota Yaris пристигна в България


След като преди около месец българското представителство на Toyota направи статично представяне на новия Yaris, през този уикенд беше организиран и тестдрайв на модела.

Имахме възможност да се запознаем с всички модификации на успешната малка кола и да ги покараме по кратък, но разнообразен маршрут. Преди да стигнем до карането обаче, ще изброим няколко важни факти за еволюцията на модела.

Yaris се появява за първи път през 1999 година, а сега сме свидетели на неговото трето поколение. То, както предишните две, се произвежда във фабриката на Toyota във Франция, откъдето преди броени дни слезе двумилионният Yaris.

Новото поколение на колата продължава успешните традиции на своите предшественици, но има отговорната задача да бъде още по-добро от тях. Затова инженерите и дизайнерите на новия Yaris са го конструирали според клиентски препоръки, като са взели предвид критиките към модела, събрани от анкета на JD Power. Въпреки че компактният автомобил неведнъж е оглавявал клиентската класация на JD Power, критики към него не липсват.

Клиентите например са се оплакали от трудното затваряне на задната врата, от някои материали в салона с ниска устойчивост на надраскване, от трудния за сверяване часовник и от още няколко подобни дребни неща. Екипът, създал новото поколение на колата, е елиминирал гореспоменатите дребни проблеми, като не е спрял дотук.

Новото поколение на Yaris има по-голям багажник, по-просторен салон, по-икономични двигатели и по-добро пътно поведение. За последното основна заслуга имат раздутите калници и намалените надвеси на колата, както и по-доброто разпределение на тежестта, която е концертирана между четирите гуми.

Най-голямата промяна обаче е в дизайна. Автомобилът е коренно променен както отвътре, така и отвън.

Екстериорът е създаден според новия дизайнерски език на марката, с по-динамични и дръзки форми. Напълно нова е предната част, където виждаме нова радиаторна решетка, нова броня и нови, издължени фарове. В задната част промяната също е щателна – нова броня, нови фарове, нова багажна врата.

Салонът пък е изоставил футуристичната централна конзола, като е заложил на стандартно разположение на уредите. Като стана дума за уреди, е редно да споменем, че оборудването на Yaris може да бъде сравнено с това на Corolla и дори Avensis (в по-високите нива на оборудване). Мъникът може да се оборудва с чувствителен на допир цветен дисплей, камера за обратно виждане, навигационна система с всевъзможни интернет приложения, 9 въздушни възглавници, CVT-трансмисия и много други (някои от технологиите присъстват в стандартното оборудване).

Дойде ред и на двигателите. Toyota Yaris се предлага с избор от два бензинови и един дизелов двигател. Най-малкият бензинов агрегат е с обем 1.0 л и мощност 69 к.с. Той се комбинира с 5-степенна механична скоростна кутия. По-големият двигател е с обем 1.33 л, мощност от 99 к.с. и може да се съчетае с 6-степенна кутия, както и с автоматична CVT със седем предавки. Дизелът е с обем 1.4 л и мощност 90 к.с.

Първо подкарахме дизеловата версия, тъй като участъкът бе извън града с множество завои и нагорнища. Ако карате по-често извън града, дизелът е най-добрата опция, тъй като предлага завидна еластичност, добра динамика и нисък разход на гориво.

За придвижване в града обаче най-подходящ е бензиновия вариант със CVT трансмисия. Кутията реагира бързо, работи много плавно, като предлага и ръчна смяна на предавките чрез пера на волана. Тази модификация карахме и при извънградско трасе, където също се представи добре, но истината е, че най-голямото й предимство е градският трафик.

Цените на новия Toyota Yaris започват от 19 990 лв. с ДДС и стигат до 35 840 лв. с ДДС (моделът има право на данъчен кредит).

Подробна информация за пътното поведение на колата и прякото ни впечатление от нея очаквайте в края на този месец, когато ще направим обстоен тест на новия Yaris.

Тагове: Toyota Yaris
0 от 500
  • #15
    8 rate up comment 18 rate down comment
    Triforce ( преди 14 години )
    Взимаш, караш 50 хиляди километра и пак взимаш нова. Тия трошльоти не изкарват много...
  • #14
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Badi ( преди 14 години )
    Obqvenite ceni sa 1 kam 1 s tezi na polo sega modela e nov i normlano da e skap 6te ima sas sig sled vreme nqkakvi promocii s koito 6te moje da se zeme za 20-25 Yaris s prili4en motor 1.33(prmierno) s prili4no oborudvane.
  • #13
    18 rate up comment 4 rate down comment
    nixi ( преди 14 години )
    Страхотен екстериор, особено за кола с подобни размери!
  • #12
    21 rate up comment 2 rate down comment
    fan ( преди 14 години )
    ADAC вече са направили тест на този "Yaris" с двигател 1.33 с 5 врати , оборудването е "Cool" цената в Германия е 15 100 евро. Заключението им е , че плюсовете са :много място,лесно управление а като минуси: евтини материали(явно не са послушали клиентите си)и ниският въртящ момент на двигателя. Инфото е от последния брой на "ADAC Motorwelt"
  • #11
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Пацо Змея ( преди 14 години )
    Предполагам, че цената 36,000 лева върви с "върховния" двигател - 1.33, 99кс. Ами за 3,000 лева по-малко продават чисто нова Купра, 170 коня.Барабаните за малките неспортни коли са стандартни за отзад.
  • #10
    16 rate up comment 6 rate down comment
    :) ( преди 14 години )
    Задните спирачки са на барабан...
  • #9
    14 rate up comment 15 rate down comment
    Пацо Змея ( преди 14 години )
    Ако в тоя клас ги нямаше Фиеста, Поло, Клио и 207/8, този Ярис може и да се нарече добро предложение.А между другото Angry - кому е притрябвала камера за обратно виждане в автомобил с подобни размери?!?
  • #8
    27 rate up comment 6 rate down comment
    ANGRY ( преди 14 години )
    Какво се възмущавате на цената?!?!?!? вие знаете ли, че едно POLO с подобно оборудване ще мине 40 000лв. Да не говорим, че там все още има неща, за които не са чули. Коя друга кола в този клас предлага камера за обратно виждане? POLO? Както е казала ***: "А дано, ама надали"
  • #7
    16 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Койота с тия цени и това качество никога няма да ме имат като клиент. Нито пък Хюндай, които също се оливат с цените. Базов i30 1.4 27 000. Или Veloster 45 000 базова и стига до 60 000 или малко над. За тия пари няма да си взема Акорд или Мазда 6, баш Велостър...
  • #6
    15 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ехеееееееееее как може да има цена от 36 бона!!!!! ОМФГ!!!!!