IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новата Toyota Yaris пристигна в България

Моделът е създаден според клиентски препоръки.

Новата Toyota Yaris пристигна в България


След като преди около месец българското представителство на Toyota направи статично представяне на новия Yaris, през този уикенд беше организиран и тестдрайв на модела.

Имахме възможност да се запознаем с всички модификации на успешната малка кола и да ги покараме по кратък, но разнообразен маршрут. Преди да стигнем до карането обаче, ще изброим няколко важни факти за еволюцията на модела.

Yaris се появява за първи път през 1999 година, а сега сме свидетели на неговото трето поколение. То, както предишните две, се произвежда във фабриката на Toyota във Франция, откъдето преди броени дни слезе двумилионният Yaris.

Новото поколение на колата продължава успешните традиции на своите предшественици, но има отговорната задача да бъде още по-добро от тях. Затова инженерите и дизайнерите на новия Yaris са го конструирали според клиентски препоръки, като са взели предвид критиките към модела, събрани от анкета на JD Power. Въпреки че компактният автомобил неведнъж е оглавявал клиентската класация на JD Power, критики към него не липсват.

Клиентите например са се оплакали от трудното затваряне на задната врата, от някои материали в салона с ниска устойчивост на надраскване, от трудния за сверяване часовник и от още няколко подобни дребни неща. Екипът, създал новото поколение на колата, е елиминирал гореспоменатите дребни проблеми, като не е спрял дотук.

Новото поколение на Yaris има по-голям багажник, по-просторен салон, по-икономични двигатели и по-добро пътно поведение. За последното основна заслуга имат раздутите калници и намалените надвеси на колата, както и по-доброто разпределение на тежестта, която е концертирана между четирите гуми.

Най-голямата промяна обаче е в дизайна. Автомобилът е коренно променен както отвътре, така и отвън.

Екстериорът е създаден според новия дизайнерски език на марката, с по-динамични и дръзки форми. Напълно нова е предната част, където виждаме нова радиаторна решетка, нова броня и нови, издължени фарове. В задната част промяната също е щателна – нова броня, нови фарове, нова багажна врата.

Салонът пък е изоставил футуристичната централна конзола, като е заложил на стандартно разположение на уредите. Като стана дума за уреди, е редно да споменем, че оборудването на Yaris може да бъде сравнено с това на Corolla и дори Avensis (в по-високите нива на оборудване). Мъникът може да се оборудва с чувствителен на допир цветен дисплей, камера за обратно виждане, навигационна система с всевъзможни интернет приложения, 9 въздушни възглавници, CVT-трансмисия и много други (някои от технологиите присъстват в стандартното оборудване).

Дойде ред и на двигателите. Toyota Yaris се предлага с избор от два бензинови и един дизелов двигател. Най-малкият бензинов агрегат е с обем 1.0 л и мощност 69 к.с. Той се комбинира с 5-степенна механична скоростна кутия. По-големият двигател е с обем 1.33 л, мощност от 99 к.с. и може да се съчетае с 6-степенна кутия, както и с автоматична CVT със седем предавки. Дизелът е с обем 1.4 л и мощност 90 к.с.

Първо подкарахме дизеловата версия, тъй като участъкът бе извън града с множество завои и нагорнища. Ако карате по-често извън града, дизелът е най-добрата опция, тъй като предлага завидна еластичност, добра динамика и нисък разход на гориво.

За придвижване в града обаче най-подходящ е бензиновия вариант със CVT трансмисия. Кутията реагира бързо, работи много плавно, като предлага и ръчна смяна на предавките чрез пера на волана. Тази модификация карахме и при извънградско трасе, където също се представи добре, но истината е, че най-голямото й предимство е градският трафик.

Цените на новия Toyota Yaris започват от 19 990 лв. с ДДС и стигат до 35 840 лв. с ДДС (моделът има право на данъчен кредит).

Подробна информация за пътното поведение на колата и прякото ни впечатление от нея очаквайте в края на този месец, когато ще направим обстоен тест на новия Yaris.

Тагове: Toyota Yaris
0 от 500
  • #45
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Немога да се съглася с теб, че в Китай има само ***. През последните 10 години китайците напреднаха много. Европа и Сащ са в рецесия, Китай върви напред. Фолксваген са се ориентирали добре към Китайския пазар, който ще изпревари скоро всички други пазари, понеже китайците са 1 млрд души.
  • #44
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Миризма, не се излагай. В япония живят х хора с нормални доходи. В китай живеят 10000 х с ниски доходи и 100 х с десетки пъти по-високи доходи от тези на японците. Така че япония си е чистак държава на социално слаби ако погледнеш какви възможности имат горните 10% от населението на китай. Те ако искат няма да се возят в коли а в совалки..
  • #43
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Япония на социално слабите??? Я погледни стандарта в Япония и тоя в Китай и тогава приказвай! В Китай се продават и купуват само ментета,те са икономика на евтините продукти и ментета.Фолксваген не случайно най-добре се продават там и имат най-много заводи. Продават ги 2 за 1 на китайчетата.
  • #42
    6 rate up comment 6 rate down comment
    много умен ( преди 14 години )
    Епа ти ти трее си пъти по-*** да не прочетеш поне началото, където ясно е казано, че колите се прозивеждат във Франция. Нерде Ямбол нерде Стамбул...
  • #41
    12 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    С тази радиация в Япония трябва да си абсолютен ***, за да си купиш радиоактивен японски автомобил...
  • #40
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ако пазара в китай е непретенциозен значи този в япония е на социално слабите... преди да напишеш поредната си глупост провери какви неща се продават в китай и как същите няма да ги видиш даже и в сащ или ес които се правим на голяма работа..
  • #39
    10 rate up comment 12 rate down comment
    Фолксваген ментето ( преди 14 години )
    С китайски коли може да сравняваме Фолксваген.Те са лика-прилика.Не случайно Фолксваген продава добре само в Китай,при най-непретенциозните купувачи на китайски ментета.
  • #38
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Скучно!
  • #37
    6 rate up comment 7 rate down comment
    до Анонимен ( преди 14 години )
    Виж и аз не харесвам особено Тойота, но мисля че не трябва да ги подценяваш чак толкова, корейска може ама чак пък с Great Wall да ги сравняваш ти си брутален :D
  • #36
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Тая трошьота освен новите китайски коли не виждам кой ще конглокира :D А те даже няма да са толкова калпави и обречени на стотици сервизни акции :D