IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Maserati Quattroporte за военните в Италия

Напук на икономическата криза италианското Министерство на отбраната поръча 19 бронирани лимузини Maserati Quattroporte.

Maserati Quattroporte за военните в Италия


Само ако през последните няколко месеца човек е прекарал живота си в пещера или в отшелничество той не е чувал за Европейската икономическа криза, която започна с гръцкия дълг и сега заплашва да погълне повечето европейски страни.

На пръв поглед Гърция предприе строги мерки за икономии, с цел намаляване дълга (доколко ефективни това е друга тема), но анализаторите сочат, че Италия и Испания са следващите държави, които ще последват южните ни съседи.

Въпреки надвисналата опасност обаче италианското Министерство но отбраната направи поръчка за 19 броя от флагмана Maserati Quattroporte, които ще се ползват от държавните служители.

Този акт дойде като гръм от ясно небе и предизвика масово възмущение сред италианците, тъй като министерството трябва да съкрати бюджета си с € 2,5 млрд. през следващите три години.

"В момент, когато милиони италианци са сериозно засегнати от икономическа криза, дали има основателна причина министърът на отбраната да паркира 19 бронирани Maserati-та, на паркинга на министерството?", заяви опозиционерът Емануеле Фиано в парламента.

От своя страна министърът на отбраната, Игнасио ла Руса обвини опозицията, че провежда "лов на вещици", защото както каза, превозните средства били платени със средства от бюджета 2008-2009 г., т.е преди правителството на Силвио Берлускони да въведе съкращенията.

Ла Руса дори се изкара патриот: "Какъв е проблемът? Maserati е италианска марка и нашите коли струват по-малко, отколкото немските си аналози", каза той.

Казано в прав текст той едва ли е се е огледал за модели като Fiat, Lancia и разбира се, Alfa Romeo, които също все още се правят в Италия. А може би нещо от сорта на Alfa 159 седан е твърде банално за държавни служители с фантазия и изтънчени вкусове....

0 от 500
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Иво ( преди 14 години )
    Еми едва ли ще сложат министър да се вози във фиат пунто
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    КБ ( преди 14 години )
    Виж, да ти кажа и телевизорът ми е LG, но вероятно аз съм един от малцината, притежаващи подобен телевизор които знаят, че е направен в Унгария. Нито аз смятам телевизора си за унгарски, нито някой друг в България. Друг е въпросът, че излезе здрава машина вече 12 години. Ся, кой е виновен за качествената стока - корейците или унгарците? Иначе корейците носят славата, но фактите са други. Много хора с корейски телевизори им писна от сервизите!
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    КБ ( преди 14 години )
    Сори, забравих да напиша кой съм. То се подразбира.
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Не знам, дали или аз стреляме на посоки, но естествено, че не говорех за Шкода, а примерно за КИА, Хюндай, Сузуки, ФИАТ и така нататък, които имат автомобилни заводи в тия държави. някой да смята примерно КИА за словашки автомобил? Или може би Сузуки са унгарска марка?
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    КБ, отново се изказваш като всезнайкото от пещерата. В Чехия ходил ли си някога? Май не, защото щеше да знаеш, че са луди фенове на "тахната" марка шкода, дори смятат че е доста различна от ФВ. Луди фенове на шкода и с право, все пак марката е една от най старите, ако говориш с някой чех ще ти разкаже колко хубав е съпърба и как е по добър от Е класата, ауди А6 и 5-та серия.
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    КБ ( преди 14 години )
    До Началника. Точно това имам предвид. За мен това не е българска кола, а китайска. Ако става въпрос, в Полша, Словакия, Унгария, Чехия...правят най-различни марки автомобили и не ги смятат за свои. Защо тук смятаме някакъв китайски продукт за наш и се гордеем с това? Единственото положително нещо е, че има работни места, но това няма нищо общо с претенциите да бъдем автомобилна държава. Може би има и друго положително - тоя отрасъл все пак се вписа отново в регистрите, но до там.
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Началника ( преди 14 години )
    Ако правехме български коли съм съгласен че трябваше само такива да поръчваме в обществени поръчки. Но ние не правим български коли, а сглобяваме китайски. Така че бих бил против да се купуват тези експериментални мпс-та.
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    КБ ( преди 14 години )
    Ако това бе станало в България, аман ни системата xD. Все пак, военните са си прави. Поръчали са с парите от 2008-2009 година. Освен това, така подпомагат Мазерати, където работят същите италианци, гласували за лаещите парламентаристи. Нищо по-различно от България, освен мащабите. Представям си тук някой министър да поръча 19 Great Wall за армията или Бърза Помощ да кажем. Колко от вас са за и колко против? По аналогия тук би възникнал спор, противоположен на италианския Защо се купуват толкова несигурни автомобили за Бърза Помощ или армията? Винаги ще се намери някой, който да е опозиция, като мен в тоя случай, ако все пак някой министър реши да подпомогне Гришата.
  • #1
    13 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 14 години )
    хахаха. гърците и италианциете са по зле и от станишев.