Говорителят на Форд обаче уточни, че почти всички освободени ще напуснат доброволно или пък са на пенсионна възраст или близо до нея. Намаляването на работните места се дължи на факта, че групата Форд претърпя чисти загуби в размер на 284 милиона долара само през третото тримесечие на 2005г. Форд готви мащабен план за преструктуриране на фирмата, който ще бъде представен през януари 2006г.Сеат намали продажбите си в Европа за 9-те месеца на 2005г. с 5.3%. Фирмата продаде на стария континент едва 271 хиляди автомобила за 9 месеца и така намали пазарният си дял от 2.6 на 2.4%. Това доведе до решението за затваряне на 1346 работни места на фирмата в Испания. Съкращенията са доста големи и представляват 8% от броя на заетите в Сеат. Наред с това мениджмънтът се обърна към всичките си 16 хиляди работници с искането за съкращения на работния ден и съответно на заплащането. От Фолксваген вече работят над план за намаляване на разходите в Сеат, мисли се и за смяна на ръководството на дъщерната испанска фирма. Продажбите на БМВ през третото тримесечие на годината нарастнаха, но в същото време чистата печалба на фирмата намаля с 6.7%. Тази загадка обясни пред акционерите шефа на фирмата Хелмут Панке. Според него намалялата печалба се дължи на неизгодния курс на еврото при износа за САЩ, където БМВ продава една четвърт от своето производство. Печалбата намалява и поради поскъпването на суровините и главно стоманата, както и повишената конкуренция на световните пазари на автомобили. Бернд Пишетсридер, шеф на най-големият европейски производител на автомобили Фолксваген, съобщи, че продажбите през третото тримесечие на 2005г. са се увеличили с 13% и са достигнали 23.9 милиарда евро. Интересно е, че главната причина за ръста на продажбите във Фолксваген са успехите на луксозното поделение в групата - Ауди, както и резултатите на Шкода. Продажбите на Шкода за 9-те месеца на 2005г. са нарастнали с 17.9% и са достигнали 4.8 милиарда евро.