През последните двайсетина години този модел беше изоставен, но сега в светлината на успеха постигнат от Citroën DS3, от Peugeot са решили да екипират новия 208 с най-силния си двигател. Колата трябва да се появи на пазара в Европа през следващата година. Най-вероятно колата ще бъде обозначена като RC.
Новото Peugeot 208 ще се появи през юни 2012 първо като хечбек с три и с пет врати. Бъдещият RC ще има две версии на мощност, като ще се използва турбодвигателят с обем 1.6 литра, разработен от BMW и PSA, който вече се монтира на Citroën DS3 и Mini Cooper.
Версия с мощност 154 к.с. ще е базисна за новия GTI, като нейната цена ще бъде около 21 000 евро. По-силната версия ще е с мощност 204 к.с. и ще се нарича вероятно GTI (RC) Racing, чиято цена ще е към 25 000 евро.
Според предварителни данни новото „горещо“ Peugeot 208 ще ускорява от място до 100 км/час за под 7 секунди и ще има максимална скорост от 225 км/час.
Както и останалите модели от новото семейство 208, новият GTI ще се сглобява на най-малката от трите платформи използвани за моделите на PSA. Версията с три врати ще се различава значително от тази с пет, като ще бъде по-спортна и ще има различен профил, врати и задна колонка в сравнение с модела имащ пет врати.
Новият GTI ще има различен дизайн на предницата с нова решетка, нов преден сплитър и нови джанти. Отзад ще има нов спойлер по подобие на спортните рали автомобили. Спортните седалки и уникален за GTI модела интериор ке допълват спортния му имидж. Новото Peugeot 208 като цяло ще бъде по-елегантно от досегашния модел 207.
Шеф-дизайнерът на марката, Жил Видал (Gilles Vidal) казва, че колата взима много от стиловите особености на концепцията SR 1, както и от оригиналния хечбек 205 от 80-те години на миналия век.
Новото Пежо 208 ще бъде малко по-късо, като предния превес се намалява. Собственото му тегло ще е със 100 кг по-леко в сравнение с 207. Колесната му база е идентична на тази при 207, като размерите на интериора са леко увеличени. При 208 ще има head-up дисплей при много от версиите. Ще има и голям централен дисплей, включително с достъп до интернет.
Peugeot ще представи при 208 ново поколение високоефективни бензинови двигатели с обем 1.0 и 1.2 литра, които ще имат мощност от 75 до 100 к.с. Ще има и малки дизелови двигатели от семейство e-HDi с мощност до 140 к.с.
Новият малък модел на Пежо ще се продава в Европа от средата на следващата година, а горещият GTI ще бъде на пазара от края на 2012 година.